همشهری آنلاین: جهانگیری در جلسه غیر علنی مجلس با بیان اینکه درباره مسائل اقتصادی و معیشتی مردم جای نگرانی وجود ندارد، گفت؛ سیاست‌های کلی دولت در مورد ارز هفته آینده اعلام می‌شود.

جهانگیری

شهباز حسن‌پور، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به حضور تیم اقتصادی دولت در جلسه غیرعلنی  امروز (يكشنبه 3 تير) برای بررسی گرانی‌های اخیر، گفت: در این جلسه معاون اول رئيس‌جمهور، گزارش بسیار مبسوطی در مورد اقدامات انجام شده برای مقابله با گرانی‌ها ارائه و تاکید کرد که جای نگرانی درباره مسائل اقتصادی و وضعیت معشیتی مردم نیست، راهکارهایی برای تامین مایحتاج مورد نیاز مردم در نظر گرفته شده است.

حسن‌پور، اظهار داشت:‌ این جلسه با حضور جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، کرباسیان وزیر اقتصاد، شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، حجتی وزیر کشاورزی، سیف رییس کل بانک مرکزی و واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور برای بررسی گرانی‌های اخیر و افزایش قیمت ارز و مشکلات اقتصادی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه آقای جهانگیری به عنوان فرمانده اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گزارش بسیار مبسوط و خوبی درباره اقدامات انجام شده علیه ایادی استکبار در موضوع اقتصادی ارائه و اعلام کرد کارگروهی از قوای سه‌گانه برای مبارزه جدی‌تر با مسائل و مشکلات پیش‌رو تشکیل شده است، مشکلاتی که دشمنان قسم خورده ما در بعد از برجام برای ما رقم زدند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: بر اساس توضیحات داده شده در این کارگروه، راهکارهای اساسی اندیشیده شده تا بتوان مایحتاج مورد نیاز مردم را تامین کرد، همچنین مواد اولیه به کارخانجات و بخش صنعت داده شده و واردات در این موارد بدون محدودیت صورت گیرد، لذا جای نگرانی برای مسائل اقتصادی مردم و وضعیت معیشت آنها وجود ندارد.

حسن‌پور در مورد موضوع گرانی‌های اخیر، گفت: قرار شد دولت طی هفته‌های آینده تصمیم‌گیری‌ها و نظارت های خود را اعلام کرده و کنترلش را بر وضعیت بازار بیشتر کند، همچنین این توضیح داده شد که کالاهای ضروری با دلار ۴۲۰۰ تومان وارد شده به همین دلیل باید در زمان فروش نیز نرخ های مصوب اعلامی را اعمال کند.

وی در پایان در مورد موضوع افزایش قیمت ارز نیز گفت: در این باره نیز دولت‌ در هفته‌های آینده سیاست‌های کلی خود را اعلام می‌کند.

کد خبر 408823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha