همشهری آنلاین: سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: : از ۴۰ فروند بالگردی که در اختیار داریم، هیچکدام مجهز به دید در شب نیستند، به‌زودی بالگردهای مجهز به سیستم دید در شب، خریداری می‌شوند.

بالگرد

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وبدا، پیرحسین کولیوند، در سفر یک روزه خود به خراسان رضوی در دیدار با استاندار این استان اظهار کرد: با توجه به همکاری‌های پیوسته سازمان انتقال خون، هماهنگی‌های لازم برای توزیع مناسب‌تر خون مورد نیاز بیماران نیازمند صورت می‌گیرد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: به محض ورود بالگردهای جدید اورژانس با توانایی دید در شب، یک فروند به اورژانس مشهد تحویل داده می‌شود.

کولیوند اظهار کرد: با توجه به همکاری‌های پیوسته سازمان انتقال خون، هماهنگی‌های لازم برای توزیع مناسب تر خون مورد نیاز بیماران نیازمند صورت می‌گیرد.

وی گفت: با خرید بالگردهای جدید تعداد بالگردهای اورژانس هوایی کشور به ۴۰ فروند رسید، این بالگردها طی سال‌های گذشته در کشور به پرواز درآمده و توانسته 21هزار بیمار را جابجا کند.

مشاور وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه 8 درصد از فوتی‌ها در تصادف‌ها به دلیل خونریزی است، گفت: به زودی بالگردهای اورژانس به ذخایر خونی (o-) تجهیز می‌شوند که فقط 12 کشور در دنیا این خدمت را انجام می‌دهند.


کولیوند با اشاره به آمار بالای تصادف‌ها به دلیل به دلیل مسافرت‌های زمینی زیاد در استان خراسان رضوی گفت: به محض ورود بالگردهای جدید اورژانس با توانایی دید در شب یک فروند به اورژانس مشهد تحویل داده می‌شود.

درپایان این جلسه، قرار شد از طرف استانداری، بیمارستان سیار تجهیز و تکمیل و یک بیمارستان سیار جدید هم اضافه شود.

کد خبر 408616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha