پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی شائبه‌هایی که درباره اعطای گواهینامه درجه هنری توسط شورای ارزشیابی هنرمندان به او پیش از انتصاب در سمت معاونت اعطا شده بود، در نامه‌ای خطاب به وزیر، این گواهینامه را دست‌کم تا پایان مسؤولیت فعلی، بازگرداند.

سیدمحمد مجتبی حسینی

به گزارش ایسنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: سیدمحمد مجتبی حسینی - معاون هنری و هنرمند خوشنویس - در نامه‌ای خطاب به سیدعباس صالحی - وزیر فرهنگ - با تاکید بر طی شدن روند قانونی برای اعطای گواهینامه درجه یک هنری به او، دلیل تودیع آن را جلوگیری از ایجاد حاشیه دانست.

وی در این نامه آورده است: روند بررسی پرونده اینجانب در شورای ارزشیابی هنرمندان چنانکه رییس وقت شورا (علی جنتی، وزیر وقت) هم اعلام کرده‌، به طور دقیق طبق آیین‌نامه انجام شده و بعد از بررسی‌های صورت گرفته با اعطای گواهینامه درجه یک هنری بر اساس سوابق نزدیک به سه دهه فعالیت هنری اینجانب موافقت شد؛ چنانکه تعدادی از استادان شناخته شده و پیشکسوت خوشنویسی هم بر این موضوع مهر تایید زده‌اند.

حسینی با اشاره به تایید در جه هنری‌اش - در نامه حمایت تعدادی از استادان خوشنویسی - نوشته است: مایه افتخار اینجانب است که تاییدیه هنری‌ام توسط پدر خوشنویسی معاصر ایران جناب استاد غلامحسین امیرخانی و هفت نفر از نامداران و بلندآوازه‌ترین خوشنویسان به امضا رسیده است.

وی ادامه داده است: اگرچه هیچگونه تخلفی در این موضوع صورت نگرفته اما توجه به این موضوع، چند سال بعد از انجام، قابل توجه و تامل است.

حسینی در پایان با ابراز احترام به رای هنرمندان خوشنویس و اعضای وقت شورای ارزشیابی هنرمندان برای اعطای گواهینامه درجه یک هنری به وی نوشته است: برای پیشگیری از ایجاد شائبه و برطرف شدن شبهه‌های به وجود آمده و دور ماندن ساحت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حاشیه‌های برساخته، گواهینامه اعطاء شده را به جنابعالی به عنوان وزیر محترم و رییس شورای ارزشیابی هنرمندان تودیع می‌کنم؛ تا در زمانی دیگر که مسئولیتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارم، بررسی بایسته در این زمینه صورت گیرد.

کد خبر 408572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha