همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال عربستان فقط دو بازی فرصت دارد از قرار گرفتن دوباره در فهرست بدترین تیم‌های تاریخ جام جهانی جلوگیری کند.

بدترین های جام جهانی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، از زئير 1974 تا كره‌شمالي 2010 بوده‌اند تيم‌هايي كه با صفر امتياز و ميانگين گل منفي از جام‌جهاني به خانه بازگشته‌اند. با باخت سنگين پنج بر صفر عربستان سعودي در نخستين بازي مرحله گروهي مقابل روسيه ميزبان، به نظر مي‌رسد نماينده آسيا در جام بيست و يكم قرار است دوباره با امتياز صفر و تفاضل منفي راه خانه در پيش بگيرد.

زئير 1974، صفر امتياز، تفاضل منفي 14: پس از باخت 9 بر صفر مقابل يوگسلاوي در بازي اول، موبوتو سسه‌سكو (رئيس‌جمهوري و ديكتاتور بي‌رحم زئير) چنان زهرچشمي از بازيكنان بخت‌برگشته تيم ملي فوتبال اين كشور گرفت كه آنها مقابل ستاره‌هاي برزيل در ورزشگاه گلزن‌كرشن آلمان فقط سه گل خوردند. ضمن اينكه وقت‌كشي‌هاي عجيب و غريب نماينده آفريقا برابر حمله‌هاي ريوه‌لينو و جرزينيو تا مدت‌ها نقل محافل بود. بازيكنان زئير در بازي پاياني دو گل از اسكاتلند خوردند و البته كسي از سرنوشت آنها پس از بازگشت به سرزمين مادري خبر ندارد.

السالوادور 1982، صفر امتياز، تفاضل منفي 12: پس از خوردن 10 گل از مجارستان در بازي اول و زدن تنها يك گل (بدترين شكست تاريخ جام جهاني)، السالوادور زخم‌خورده از جنگ تيمي ازهم‌پاشيده نشان مي‌داد. هنوز خاطره هت‌تريك لاسلو كيس در هفت دقيقه در بازي اول از يادها نرفته بود اما بازيكنان السالوادور هم‌قسم شده بودند در دو بازي باقيمانده از جام جهاني اسپانيا از حيثيت كشور خود دفاع كنند. باخت‌هاي يك بر صفر مقابل بلژيك و دو بر صفر برابر آرژانتين گرچه از بازي اول بهتر بود اما آنها در قامت يك تيم تحقيرشده به السالوادور بازگشتند.

عربستان سعودي 2002، امتياز صفر، تفاضل منفي 12: براي شاگردان ناصر الجوهر بازگشت از باخت هشت بر صفر مقابل آلمان در ساپورو كاري غيرممكن به نظر مي‌رسيد. عملكرد عربستان سعودي قابل دفاع نبود و يكي از بدترين‌ها در تاريخ جام‌هاي جهاني. با اين حال، الجوهر چنان از حفظ نيمكت خود اطمينان داشت كه بازي‌هاي بعدي را با يك گل به كامرون و سه گل به ايرلندجنوبي ميك مكارتي واگذار كردند. عرب‌ها نخستين تيم جام جهاني كره‌جنوبي و ژاپن بودند كه بدون گل زده حذف شدند و به خانه برگشتند.

چين 2002، صفر امتياز، تفاضل منفي 9: با اينكه چيني‌ها با تزريق ميلياردها دلار پول قصد دارند خود را يكي از قدرت‌هاي آينده فوتبال دنيا مطرح كنند اما نخستين حضورشان در جام‌جهاني كره‌جنوبي و ژاپن يك فاجعه تمام‌عيار بود. همگروه شدن با برزيل (قهرمان جام)، تركيه (تيم سوم آن دوره) و كاستاريكا نشان از بخت بد چين داشت. بازي مقابل برزيل با چهار گل از روبرتو كارلوس، ريوالدو، رونالدينيو و رونالدو به پايان رسيد تا بورا ميلوتينويچ براي نخستين بار نتواند به مرحله حذفي راه يابد؛ آن هم پس از چهار صعود با كاستاريكا، مكزيك، نيجريه و آمريكا.

كره‌شمالي 2010، صفر امتياز، تفاضل منفي 11: همه فوتبال‌دوستان جام‌جهاني آفريقاي جنوبي را با نابودي كامل تيم ملي فوتبال فرانسه به ياد مي‌آورند اما اين كره‌شمالي با رتبه 105 بود كه به «خيانت به ميهن» متهم شد. وقتي كره‌اي‌ها در بازي اول با نتيجه نزديك دو بر يك به برزيل باختند، اوضاع اميدواركننده به نظر مي‌رسيد. بازي دوم مقابل پرتغال و كريستيانو رونالدو با نتيجه فاجعه‌بار هفت بر صفر به پايان رسيد و پس از آن هم ياران ساحل‌عاج سه گل به شمالي‌ها زدند تا خيلي‌ها نگران جان بازيكنان در بازگشت به پيونگ‌يانگ باشند.

کد خبر 408556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha