همشهری آنلاین: مقام معظم رهبری مجاهدت‌های افتخار آفرین نیروهای مسلح را در هشت سال دفاع مقدس، ذخیره بسیار ارزشمندی برای ملت ایران عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به قدرت معنوی ملت ایران فرمودند: هیچ کس نمی‌تواند نشانه‌ای از جنگ‌طلبی در این ملت و مدیریت منتخب آن پیدا کند اما این ملت صلح‌طلب، هر متجاوزی را در هر اندازه و سطحی، آنچنان در جای خود می‌نشاند که فکر تجاوز نیز در ذهن او نابود شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا صبح روز جمعه (14دی) در مراسم مشترک نیروهای مسلح مستقر در استان یزد، مجاهدت‌های افتخارآفرین نیروهای مسلح را در هشت سال دفاع مقدس، ذخیره بسیار ارزشمندی برای ملت ایران دانستند و افزودند: ملت ایران در پرتو حفظ اقتدار و آمادگی‌های لازم، به حرکت توام با امنیت و آرامش و پیشرفت، در عرصه‌های گوناگون ادامه خواهد داد.

در آغاز این مراسم نظامی سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و رهبر انقلاب اسلامی با حضور در مقابل یادمان شهیدان و برای دلاوران به معراج رفته ایران اسلامی، علو درجات مسئلت کردند.

فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های نمونه سپاه، بسیج و نیروهای انتظامی مستقر در میدان سان دیدند و جانبازان حاضر در مراسم را مورد تفقد قرار دادند.

در ادامه این مراسم مشترک نظامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی، با تجلیل از فداکاری و ایثار رزمندگان تیپ الغدیر استان یزد در هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کردند: نام بلندآوازه مجموعه‌های نظامی، در امتحان درخشان و اخلاص و مجاهدت صادقانه آنان در فصل بسیار دشوار جنگ تحمیلی ریشه دارد.

فرمانده‌کل قوا با اشاره به شایستگی‌های فراوان ملت ایران افزودند: این ملت، امام بزرگوار، شهیدان والامقام و آرمانهای بلند انقلاب اسلامی، شایسته آنند که نیروهای مسلح، روز به روز بر عمق و گستره ارزشها و مجاهدتهای خود بیفزایند.

ایشان،"برافراشتن پرچم آزادگی ناشی از خداپرستی و خداجویی" را، ارمغان و هدیه ملت ایران به امت اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: رساندن پیام‌های تاریخ‌ساز، جز با ایستادگی و فداکاری ممکن نیست و ملت بزرگ ایران، این کار عظیم را در پرتو ایمان قوی، عزم راسخ و مجاهدت جوانان خود، انجام داده است.

رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به اقتدار، خودباوری و قدرت معنوی ملت ایران افزودند: هیچ کس نمی‌تواند کم‌ترین نشانه‌ای از جنگ‌طلبی در این ملت و مدیریت منتخب آن پیدا کند اما این ملت صلح طلب، هر متجاوزی را در هر اندازه و سطحی، آن چنان در جای خود می‌نشاند که فکر تجاوز نیز در ذهن او نابود شود.

فرمانده کل قوا، با ابراز خرسندی از انسجام، نظم و پیشرفت‌های نیروهای مسلح، تاکید کردند: ملت ایران و نیروهای مسلح، اقتدار و آمادگی‌های خود را به نشانه بیداری و هوشیاری حفظ و تقویت خواهند کرد.

در این مراسم همچنین سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در گزارشی اعلام کرد: نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی، با بصیرت و هوشیاری، تمام تحرکات منطقه را تحت نظر دارند و با برخورداری از مدیریتی انقلابی و تجهیزات پیشرفته، آماده فداکاری و دفاع از اسلام و انقلاب و ایران هستند.

سرتیپ دوم محمدعلی الله دادی، فرمانده ارشد سپاه استان یزد و تیپ هجده الغدیر نیز با گرامی داشت یاد ‪ ۴‬هزار شهید این استان، گزارشی از فعالیت‌های نیروهای مستقر در استان یزد بیان کرد.

در پایان این مراسم که در پادگان تیپ الغدیر یزد برگزار شد یگان‌های حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.

کد خبر 40854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز