همشهری‌آنلاین: سازمان ملل متحد در واکنش به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر این سازمان بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن، میروسلاو لایچاک، رئیس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل متحد نسبت به تصمیم آمریکا به خروج از شورای حقوق بشر ابراز تأسف کرده‌است.

به نگزارش سايت سازمان ملل متحد، در این بیانیه آمده است: شورای حقوق بشر که توسط مجمع عمومی در سال ۲۰۰۶ ایجاد شد، نهاد اصلی سازمان ملل متحد برای تحقق ارتقا و تأمین حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین همگان است. این نهاد با مکانیسم‌ها، رویه‌ها و مصوبات خود به همه مردم از جمله آسیب‌پذیرترین اقشار فرصت شنیده شدن می‌دهد.

سازمان ملل متحد اعلام کرد: رئیس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل متحد توجه دارد که حقوق بشر نقشی کلیدی در ایجاد ایالات متحده داشته و آمریکا به طور سنتی مدافع قاطع حقوق بشر در جهان بوده‌است.

بر اساس این بیانیه، با توجه به چالش‌های جهان امروز، لایچاک به اقدام جمعی برای حصول اطمینان از تعامل و همکاری بیشتر اعتقاد دارد و در همین راستا از آمریکا می‌خواهد در اقدام‌هاي شورای حقوق بشر مشارکت داشته باشد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به تازگی اعلام کرد، کشورش به دلیل «جانبداری‌های نهادینه» شورای حقوق بشر علیه اسرائیل از این شورا خارج می شود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به این تصمیم اعلام کرد: دبیرکل بسیار ترجیح می‌داد که ایالات متحده در شورای حقوق بشر باقی می‌ماند. ساختار حقوق بشر سازمان ملل متحد در ترویج و دفاع از حقوق بشر در سراسر جهان نقش مهمی ایفا می‌کند.

رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز در واکنش به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر اعلام کرد: خبری مأیوس‌کننده و البته نه چندان تعجب‌آور. با توجه به وضعیت حقوق بشر در جهان، آمریکا باید به جلو قدم بردارد؛ نه به عقب.

در همین حال، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توئیتر خود نوشت: اسرائیل از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور، مایک پمپئو، وزیر خارجه و نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بابت تصمیم شجاعانه آنها علیه ریاکاری و دروغ‌های به اصطلاح شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد سپاسگزار است.

کد خبر 408482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha