سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه‌گردان نمایشگاه نقاشی و مجسمه «بوم» که این روزها در نگارخانه ویستا برپاست، نگاه علمی و پژوهشی به مساله محیط زیست را اولویت انتخاب آثار در این نمایشگاه عنوان کرد.

نمایشگاه بوم در ویستا

به گزارش هنرآنلاین، ستاره حسینی درباره جزئیات نمايشگاه بوم گفت: اين نمایشگاه به زیست‌بوم به عنوان مکانی برای زندگی همه موجودات زنده و روابط بین آنها اشاره دارد اما نکته مهم رویکرد علمی و پژوهشی آن است. سال‌هاست روی محیط زیست ایران تمرکز دارم و در نمایشگاه‌ها مختلف با این گرایش شرکت کرده‌ام. از سوی دیگر، در دانشگاه سوره به دانشجویان کارشناسی‌ارشد تصویرسازی علمی تدریس و تلاش می‌کنم به آنها کمک کنم وجه پژوهشی و علمی آثارشان را گسترش دهند.

حسینی توضیح داد: انگیزه اولیه این نمایشگاه از همین علاقه بود و تلاش کردم آثاری را جمع‌آوری کنم که هم زیست‌محیطی باشند هم پژوهش‌محور. به همین دلیل روند علمی پژوهشی هنرمندان در دفترچه‌ای همراه نمایشگاه ارائه شده است. برخي از هنرمندان حاضر در نمايشگاه کسانی بودند که از ابتدا همراهشان بودم و برخی ديگر کسانی که از قبل در زمینه محیط زیست کار کرده و دغدغه آن را دارند. البته تاکیدم كار كردن با هنرمندانی بود که نگاه علمی به تولید اثر داشته باشند.

وي درباره موضوع آثار هم گفت: اجازه دادم هنرمندان به دغدغه‌های شخصی خود در این زمینه بپردازند و به همین دلیل آثار بسیار متنوع هستند. درباره آب، آلودگی هوا،‌ انسان، ماهی و حتی میکروب کار داشتیم و جالب اينكه تنها زشتی‌ها تصویر نشده بلکه برخی هنرمندان به جنبه‌های مثبت نگاه کرده‌اند. مثل مجموعه‌ای از آثار یکی از هنرمندان که به اهمیت میکروب‌های سودمند برای زندگی بشر اشاره دارد. در مجموع دو مجسمه داریم و باقی آثار نقاشی هستند.

هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه عبارتند از پریسا اصلان‌خانی، مهناز پسیخانی، ابراهیم حسن‌زاده دیزج، عاطفه خاص، لیلا رفاهی، مریم زرگر، ریحانه سواری، مریم طلوعی، سبا عربشاهی، محمدعلی عدیلی، مینا عبدوس، عصمت علیرضایی، پروانه قسمتی مطلق، لیلا گودرزی و علی نورپور.

نمایشگاه بوم تا چهارم تیر در نگارخانه ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه 12، شماره 1۱ برپاست.

کد خبر 408439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha