همشهری آنلاین: چهل و دومین دوره جشنواره فیلم انسی شامگاه شنبه با درخشش انیمیشن‌های «فونان» و «نان‌آور» در فرانسه به پایان رسید.

انیمیشن نان آور

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، داوران بخش مسابقه جشنواره انسي به عنوان معتبرترين رويداد سينمايي در حوزه انيميشن جايزه كريستال بهترين فيلم بلند داستاني امسال را به «فونان» به كارگرداني دنيس دو از كامبوج اهدا كردند؛ فيلمي كه سختي‌هاي يك خانواده كامبوجي را در دوران حكومت خمرهاي سرخ روايت مي‌كند. اين نخستين نمايش جهاني «فونان» بود كه با استقبال مردم و منتقدان مواجه شد. برنيس بژو و لويي گارل صداپيشگان فيلم هستند.

ديگر فيلم موفق اين دوره انيميشن «نان‌آور» به كارگرداني نورا تومي از ايرلند و كانادا بود كه توانست جايزه ويژه هيات داوران را از آن خود كند. ضمن اينكه جايزه معتبر فيلم برگزيده تماشاگران و جايزه بهترين موسيقي متن هم به اين انيميشن تماشايي رسيد. «نان‌آور» داستاني دختركي در افغانستان دوران طالبان است كه پس از گير افتادن پدرش، لباس پسرانه مي‌پوشد تا به خانواده خود كمك كند. اين فيلم سال گذشته نامزد دريافت جايزه اسكار بود.

هيات داوران يك جايزه ديگر هم اهدا كرد كه سهم انيميشن «خانه گرگ» از شيلي بود. كريستوبال لئون و خواكين كاسينا در اين فيلم كه به شيوه استاپ‌موشن توليد شده، يك داستان ترسناك روايت كرده‌اند و ماجرا درباره زني است كه ناچار به پناه گرفتن در خانه‌اي عجيب مي‌شود. «خانه گرگ» سال گذشته در جشنواره فيلم برلين جايزه موسوم به كاليگاري را از بخش فورم دريافت كرده بود.

امسال انيميشن «آخرين داستان» از ايران در بخش خارج از مسابقه جشنواره انسي حضور داشت؛ رويدادي كه چهل و دومين دوره آن 11 تا 16 ژوئن در فرانسه برگزار شد. برَد بِرد كه «اينكرديبل‌ها 2» را روي پرده سينماهاي جهان دارد، يك جايزه افتخاري از انسي 2018 دريافت كرد.

کد خبر 408321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha