همشهری آنلاین: معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به دستور وزیر کشور برای پیگیری حادثه ایرانشهر گفت: تا کنون این پرونده سه شاکی و چهار متهم دارد که یک از متهمان دستگیر و سه نفر دیگر فراری هستند.

 محمدهادی مرعشی

به گزارش ایرنا محمدهادی مرعشی امروز دوشنبه 28 خرداد در حاشیه نشست شورای تامین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی تجاوز به عنفی که از سوی بزهکاران ایرانشهر اتفاق افتاده یک نفر شاکی به دادسرا مراجعه کرده و بلافاصله پس از تشکیل پرونده در مدت چهار تا پنج ساعت نفر اول دستگیر و به جرم خود اعتراف کرده است.

وی ادامه داد: پس از شاکی اول، 2 نفر دیگر به دستگاه قضایی شکایت کردند که می‌توان گفت این سه نفر با یکدیگر آشنا بودند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این موضوع چهار مجرم دارد، تصریح کرد: از چهار مجرم یک نفر دستگیر و سه نفر متواری هستند.

مرعشی تاکید کرد: برای دستگیری سه نفر دیگر اقدامات و پیگیری‌های لازم در دست اجراست.

وی گفت: تاکنون 2 نشست برای بررسی این اتفاق در شورای تامین شهرستان ایرانشهر برگزار شده است.

وی افزود: مولوی طیب در نماز عید فطر با اطلاعات کمی که داشت صحبت‌هایی در این خصوص مطرح کرد که در نتیجه به این موضوع در فضای مجازی دامن زده شد و جو شهرستان را ملتهب کرد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پی این جوسازی‌ها روز گذشته تجمعی در مقابل فرمانداری توسط شماری از مردم ایرانشهر برگزار شد که فرماندار در میان آنان حضور یافته و توانست مردم را توجیه کند.

وی تصریح کرد: تمام اقدامات انجام شده به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

مرعشی افزود: با وقوع این حوادث روز گذشته وزیر کشور دستور داد تا استاندار سیستان و بلوچستان این موضوع را به جد پیگیری کند در نتیجه صبح امروز نشست شورای تامین استان برگزار و ابعاد موضوع بررسی شد.

وی اظهار داشت: سه نفر دیگر شناسایی شده‌اند که بزودی پس از دستگیری به سزای اعمال خود خواهند رسید.

وی در رابطه با تناقض‌های مطرح شده در آمارهای اعلامی از سوی مسئولان، گفت: آمار واقعی این است که این پرونده سه نفر شاکی و چهار نفر متهم دارد که از این چهار نفر یک نفر دستگیر شده و سه نفر دیگر متواری هستند.

جمعه 26 خرداد مولوی طیب امام جمعه اهل تسنن ایرانشهر در خطبه ‌های نماز عید از تجاوز به 41 دختر در این شهرستان خبر داد که اخبار ضد و نقیض در این ارتباط در فضای مجازی منتشر شد که البته هیچکدام هم مورد تایید قرار نگرفته است.

در پی انتشار این خبر حدود 50 نفر از مردم ایرانشهر در اعتراض به این اتفاق که مورد تایید هم قرار نگرفته است در مقابل فرمانداری تجمع و خواهان اشد مجازات برای ربایندگان شدند.

یکی از معترضان تهدید کرد که اگر تا پنج روز آینده عوامل دستگیر و اعدام نشوند خودمان سلاح در دست گرفته و با آنان برخورد خواهیم کرد.

فرماندار ایرانشهر نیز در میان تجمع کنندگان حضور پیدا کرد و به تجمع کنندگان قول داد که پیگیر این موضوع به صورت جدی هست و با مجرمان برخورد خواهد شد که در نتیجه تجمع کنندگان با صحبت‌های فرماندار قانع و به تجمع پایان دادند.

پس از این موضوع دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان تجاوز به 41 دختر و زن در شهرستان ایرانشهر را تکذیب کرد و گفت: تنها سه نفر شاکی خصوصی تاکنون برای این موضوع به دادسرا مراجعه کرده‌اند و فقط یک نفر تاکنون دستگیر شده است.

کد خبر 408303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha