دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: زمین‌لرزه‌ای به شدت ۶.۱ ریشتر شهر اوساکای ژاپن را لرزاند و منجر به مرگ سه نفر، از جمله یک کودک ۶ ساله شد.

زلزله

براساس گزارش گاردين،‌دست كم سه نفر در اين زلزله كه در ساعات شلوغي صبح روز دوشنبه 18 ژوئن 2018 شهر ساحلي اوساكا را لرزالند، جان خود را از دست داده و بيش از 40 نفر مجروح شده‌اند.

اين زمين‌لرزه در عمق 13 كيلومتري زمين رخ داد و بيش از 170 هزار خانوار ساكن اوساكا و هيوگو را دچار خاموشي كرد. منطقه هيوگو همان منطقه‌اي است كه زلزله سال 1995منجر به مرگ 6400 نفر در آن شد.

اگرچه زلزله اخير ژاپن از شدت نسبتا پاييني برخوردار است، اما در شاخص شدت لرزه ژاپني كه شاخصي با محدوده 0 تا 7 است، پايين‌تر از 6 دسته‌بندي شده‌است، و اين يعني شدت يك لرزه به اندازه‌اي است كه روي پا ايستادن براي افراد دشوار است و ممكن است اجسام بدون محافظ بر سر آنها بيافتند.

مقامات ژاپني نسبت به وقوع پس‌لرزه‌هاي قدرتمند هشدار داده‌اند و اعلام كرده‌اند احتمال ريزش خانه‌ها و رانش زمين در مناطقي كه شديد‌ترين لرزه‌ها را پشت سر گذاشته‌اند وجود دارد.

اين زمين‌لرزه سومين زلزله شديد‌تر از 4 ريشتري است كه طي روزهاي اخير در ژاپن رخ داده‌است، كشوري كه يكي از زلزله‌خيز‌ترين كشورهاي جهان به شمار مي‌رود. در ماه مارس 2011 زلزله‌اي به شدت 9 ريشتر منجر به ايجاد سونامي در ژاپن شد كه جان 18 هزار نفر را در سواحل شمالي و شرقي ژاپن گرفت.

کد خبر 408271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha