یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتشارات ثانیه، چاپ سوم کتاب روزنامه‌نگاری سایبر تالیف و تحقیق دکتر یونس شکرخواه روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه را راهی بازار کرد.

روزنامه‌نگاری سایبر منتشر شد

در این چاپ، کتاب با حذف بخش‌هایی و افزودن نکاتی چالاک‌تر شده است. در بخشی از پیش‌گفتار می‌خوانیم:

فن‌اوریهای نوین ارتباطی به عنوان زیرساخت روزنامه‌نگاری سایبر در قالب رسانه‌های مدرنی چون سایت‌ها وبلاگ‌ها، هم اکنون یک نوع‌ دموکراسی دیجیتال - و البته آسیب‌پذیر - را برای مخاطبان به وجود آورده‌اند که در پیوند با جامعه مدنی و اتکا به فرصت‌های جامعه اطلاعاتی، گفتمان سنتی‌ قدرت و گفتمان حاکم بر روزنامه‌نگاری سنتی را همزمان به چالش فراخوانده‌ است، اما با این همه، این امر ممکن است به مفهوم تسلیم این گفته‌های سنتی‌ در برابر گفتمان فضای سایبر نباشد.

شتاب سایبر ژورنالیسم به حدی است که هم روزنامه‌نگاران ایرانی عرصه‌ سایبر و هم همتایان آنان در عرصه روزنامه‌نگاری سنتی را نگران کرده است. هر دو گروه روزنامه‌نگاران، به تشکیل مرکزی برای آموزش روزنامه‌نگاری‌ سایبر در ایران به عنوان یک ضرورت نگاه کنند.

نویسنده نام‌ آشنای این تالیف و تحقیق، اظهار امیدواری می‌کند، این اثر برای روزنامه‌نگاران و دانشجویان رشته ارتباطات و نیز دست‌اندرکاران سایت‌های خبری مفید باشد.

چاپ سوم کتاب روزنامه‌نگاری سایبر نوشته دکتر یونس شکرخواه در قطع رقعی در ۱۲۲ صفحه از سوی انتشارات ثانیه به قیمت ۱۴هزار تومان منتشر شده است. جلد این کتاب توسط حسین توکلی طراحی شده است.

کد خبر 408250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha