همشهری آنلاین: انتشارات ثانیه کتاب « هنرِ حرف زدن»‌ اثر لری کینگ را منتشر و وارد بازار کرد.

هنرِ حرف زدن، اثر لری کینگ منتشر شد

این کتاب دربارة فنون مصاحبه، مجری‌گری و اصول سخنوری، آموزه‌هایی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

کتاب را خانم مریم بهریان، روانشانس و روزنامه‌نگار ترجمه کرده است. در مقدمه کتاب از قول لری کینگ می‌خوانیم:

یکی از علت‌هایی که من برای تالیف کتاب پیش‌رو انگیزه پیدا کردم‌، هموار کردن همین جاده است. بیش از 37 است که به حرفة گویندگی مشغول هستم و در برنامه‌‌ها و اجراهای رادیویی و تلویزیونی خودم تجربه به گفت‌وگو نشستن با افراد سرشناس و چهره‌ای از میخاییل گورباچوف گرفته تا مایکل جردن را داشته‌ام.

در صفحات پیش رو به شما دربارة تجربیات مفیدی که در طول زندگی حرفه‌ای‌ام در باب گویندگی آموخته‌ام، خواهم گفت‌، این‌که در موقعیت‌های مختلف چه در گفت‌وگو با یک نفر و چه در رویایی با صد نفر، چگونه از پس یک محاورة حرفه‌ای بر بیایید و بر ترس خود غالب شوید‌.

برای من، سخن گفتن و به گفت‌وگو نشستن با دیگران یکی از بهترین و لذت بخش‌ترین کارهای دنیا است‌، کاری که من همیشه به آن عشق ورزیده‌ام‌.

هنری کیسینجر درباره کتاب می‌گوید: همان گونه که این کتاب جذاب و جالب نشان می‌دهد، هیچ کس در برقراری ارتباط نمی‌تواند موفق‌تر از لری کینگ عمل کند. قوانین منحصر به فرد او همیشه به برقراری یک ارتباط بهتر کمک می‌کند. گوش کردن به مخاطب و این که او هرگز حس شوخ طبعی‌اش را از دست نداد _ از جمله دروس مهم لری کینگ هستند که می تواند برای همه مفید باشد.

همچنین دان راتر معتقد است: کتاب مملو از اندرزهای کاربردی و هوشمندانه‌ترین نکاتی است که تا کنون با آن برخورد کرده‌ام. مکالمه و فن محاوره یک مهارت ضروری و واجب است. لری کینگ یکی از استادان بنام این فن بوده که اکنون دانش خود را را با ما سهیم شده است، اگر کتاب او کمی زودتر منتشر می شد، شاید من اکنون شغل جذاب‌تری داشتم.

طراحی جلد کتاب کار حسین توکلی است.

کد خبر 408247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha