همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران بر ضرورت ساخت مسجدی برای مسلمانان اهل تسنن در شهر تهران تاکید کرد.

حجت نظری

به گزارش ایرنا، حجت نظری در جلسه شورای شهر تهران با بیان ضرورت ساخت مسجدی برای اهل تسنن افزود: یکی از درخواست‌های به حق جامعه اهل سنت در شهر تهران داشتن مسجد یا حتی نمازخانه‌ای برای ادای فرایض دینی است.

وی گفت: در سال‌های گذشته این بخش از شهروندان، که دارای جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر در شهر تهران هستند، مورد کم توجهی قرار گرفته‌ و امروز حتی مسجدی برای اقامه نماز عید فطر برای این عزیزان وجود ندارد.

نظری تاکید کرد: دیگر اقلیت‌های دینی در تهران دارای دستکم یک عبادتگاه برای اجرای فرایض دینی و الهی خود هستند و مجبور نیستند برای اجرای مناسک دینی خود ساعت‌ها در خیابان در صف بایستند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: طبق اصول مختلف قانون اساسی از جمله اصول 12 و 13 که ادیان الهی و مذاهب مختلف را به رسمیت شناخته است و همچنین با توجه به شعار وحدت بین جامعه مسلمین، خواستار پیگیری و بررسی سریع جهت ایجاد عبادتگاه برای هموطنان اهل سنت هستم.

نظری همچنين به موضوع تبلیغ موضوعی فوتبال در میدان ولیعصر که تنها تیم ملی فوتبال مردان در آن بودند و توسط شهرداری مورد اصلاح قرار گرفت ، اشاره کرد و گفت: از این گونه بنرها در نقاط مختلف شهر نصب شده است که ضرورت دارد برای دور ماندن از نگاه جنسیتی این موضوع مورد پیگیری و اصلاح توسط شهرداری قرار گیرد.

کد خبر 408225

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha