همشهری آنلاین: جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: سه تن و ۱۰۲ کیلوگرم مواد مخدر در سه عملیات ضربتی توسط یگان‌های پلیس استان کشف و پنج قاچاقچی حرفه‌ای و سابقه دار در این رابطه دستگیر شدند.

کشف مواد مخدر

به گزارش ايرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد طاهری اظهار داشت: ماموران انتظامی میرجاوه در سلسله عملیات مبارزه با قاچاقچیان مسلح، با هدایت و پشتیبانی پلیس مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان در عملیاتی مشترک با پلیس استان یزد، باند بزرگی که با استفاده از خودروهای تیزرو، قصد جابه جایی مواد افیونی در منطقه را داشتند، شناسایی کردند.

وی افزود: پس از چندین هفته اقدامات شبانه روزی و رصد مسیرهای تردد اعضای این باند، روز گذشته (شنبه 26 خرداد) یگان‌های عملیاتی پلیس با شناسایی خودروهای قاچاقچیان در یک درگیری مسلحانه علاوه بر دستگیری یک نفر از سوداگران مرگ و توقیف یک دستگاه خودرو پژو پارس، یک تن و 826 کیلوگرم تریاک و یک قبضه سلاح کلاش به همراه مقادیر قابل توجهی مهمات کشف کردند.

وی تصریح کرد: در یک عملیات مشترک دیگر، ماموران انتظامی شهرستان‌های ایرانشهر و نیکشهر یک باند قاچاق موادمخدر را در مسیرهای ارتباطی ایرانشهر - دلگان شناسایی کرده و با آنان درگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این درگیری مسلحانه 2 سوداگر مرگ دستگیر و 775 کیلو گرم تریاک از خودرو پژو 405 قاچاقچیان کشف شد.

سرهنگ طاهری گفت: همچنین ماموران انتظامی زاهدان باند مسلح دیگری را در حال جا به جایی موادمخدر شناسایی کردند که قاچاقچیان به محض مشاهده تیم های عملیاتی پلیس با آنان درگیر شدند.

وی به توقیف خودروی تویوتا سوداگران، دستگیری 2 قاچاقچی و نیز کشف 501 کیلوگرم تریاک در پاکسازی منطقه اشاره کرد و افزود: یکی از ماموریت های مهم پلیس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه است و برخورد نیروی انتظامی محکم، قاطع و مستمر خواهد بود.

  • شرور مسلح در درگیری به هلاکت رسید

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در درگیری مسلحانه میان اشرار مسلح و نیروهای پلیس یکی از اشرار به هلاکت رسید و 2 شرور دیگر نیز دستگیر شدند.

سرهنگ طاهری اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه شهید تردست شهرستان زاهدان روز گذشته حین گشت زنی در محدوده استحفاظی و منطقه «گوربند» به یک دستگاه پژو پارس با سه سرنشین مشکوک شده و دستور ایست دادند.

وی افزود: سرنشینان پژو پارس بدون توجه به دستور ایست پلیس، به سمت ماموران تیراندازی کردند که در این درگیری ماموران با تعقیب اشرار علاوه بر به هلاکت رساندن یک نفر از آنان و دستگیری 2 نفر دیگر، در پاکسازی از منطقه موفق به کشف یک قبضه سلاح کلاش، پنج تیغه خشاب، یک قبضه سلاح شکاری و سه تیغه چاقو شدند.

سیستان و بلوچستان پیشروترین استان در جهان از لحاظ مبارزه با مواد خانمان سوز مخدر است.
این استان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) به مرکزیت زاهدان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با افغانستان و پاکستان دارد.

کد خبر 408214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha