همشهری آنلاین: درحالی که رسانه های وابسته به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان اخباری درباره تسلط عناصر وابسته به این ائتلاف بر فردوگاه الحدیده می دهند اما «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصاالله آن را تکذیب کرد.

ائتلاف سعودی به اهداف خود در الحدیده دست نیافته است

به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، وی ورود عناصر وابسته به ائتلاف عربی و عبدالربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به فرودگاه راهبردی الحدیده آن را تکذیب کرد و گفت که آنها در منطقه الدریهمی محاصره شده اند.

براساس این گزارش، سخنگوی جنبش انصارالله یمن درگیری کنونی در منطقه بندری الحدیده را جنگی فرسایشی برای ائتلاف عربی دانست که قادر به ادامه دادن آن نخواهند بود.

وی اضافه کرد که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات برای پوشاندن شکست و ناکامی خود در این عملیات برای بار دوم به جنگ روانی و رسانه ای روی آورده است.

عبدالسلام گفت که «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن راه حل سیاسی را که از الحدیده آغاز می شود را پیشنهاد کرده و خواستار میانجیگری در حل این تنش است.

وی تاکید کرد که گرینفیس باید به جای انتقال پیام ها میان دو طرف، راه حلی ارایه دهد.

این مسئول یمنی همچنین تصریح کرد درحالی که هیچ نیروی ایرانی در کنار یمنی ها در نبرد حضور ندارند اما نیروهای اشغالگر عربستان، امارات، سودان در خاک این کشور در کنار دولت مستعفی و فراری هستند.

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات چهارشنبه گذشته (23خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.

بندر الحدیده در سواحل دریای سرخ در غرب یمن قرار دارد و تنها گذرگاه ورودی کمک های انسانی به این کشور به شمار می رود، ناظران بر این باورند که جنگ در این بندر راهبردی یمن، دست‌کم 250 هزار قربانی برجای خواهد گذاشت و اوضاع این کشور را بیش از پیش وخیم تر خواهد کرد.

کد خبر 408134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha