سیدمحمدحسن ابوترابی فرد*: استقبال بی‌نظیر مردم متدین، سختکوش، ساده زیست و خونگرم یزد از رهبر معظم انقلاب اسلامی بار دیگر چهره زیبای مردمسالاری دینی را در نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشت؛

حضوری که بیعتی مجدد با ولی فقیه به معنای عزم و اراده راسخ ملت بزرگوار ایران در پاسداری از شجره طیبه مردمسالاری دینی است که به دست پاک حضرت امام خمینی(ره) غرس شد و با خون‌های مقدس شهدا و سینه‌های مالامال از ایمان ملت ایران آبیاری شده و خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب در جمع مردم یزد بر محورهای مهمی تأکید فرمودند که 2محور مورد تأکید ایشان یعنی تبیین اعتماد به نفس ملی و مسئله مهم انتخابات را حائز اهمیت است.

تردیدی نیست که اعتماد به نفس یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت افراد و شخصیت‌هاست و آنگاه که ملتی به این اعتماد دست یافت راه برای عزت و اقتدار آن ملت هموار می‌شود. ملت ایران در سایه حرکت حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان اسوه برجسته اتکا به خدا و اعتماد به نفس، شخصیت خویش را یافته‌اند و برمراتب معرفتشان به خدا افزوده شده است و امروز اعتماد به نفس و اتکا به خدای ملت ایران در عرصه‌های مختلف جلوه‌های درخشانش را به نمایش گذاشته است.

موفقیت‌های ملت در 8 سال دفاع مقدس و سایر عرصه‌های مختلف مبارزه با استکبار، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و درخشش جوانان غیور و سخت کوش در صحنه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی از جلوه‌های ماندگار اعتماد به نفس ملت ایران و اتکای آنان به خدای سبحان است.

توجه به رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی که در قله اتکا به ذات الهی و اعتماد به نفس قرار دارند و پشتوانه نهادینه شدن اعتماد به نفس در بدنه جامعه، خصوصا در بطن اقشار فرهیخته و جامعه علمی کشور هستند نوید بخش موفقیت ملت ایران در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

امیدوارم همان‌گونه که در تحولات امروز منطقه و جهان اسلام مشاهده می‌کنیم، اعتماد به نفس ملت ایران به‌عنوان الگویی راهگشا و رهایی بخش، بیش از گذشته زمینه بیداری جهان اسلام را فراهم کرده و شاهد حرکت عظیم سیاسی، فرهنگی و علمی در اقصی نقاط جهان اسلام باشیم.

نکته دیگری که در بیانات رهبر معظم انقلاب در یزد به آن تأکید شد مسئله مهم، کلیدی و تعیین‌کننده انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان مهم‌ترین اولویت سال 86 است.

در این حوزه، رهبر معظم انقلاب بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و شکل گیری مجلس برآمده از آرا، با بالاترین سطح از پشتوانه مردمی به‌عنوان نماد برجسته مردمسالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.

باید مردم شریف و مسئولان، خصوصا دست اندرکاران انتخابات با اعتقاد بر این اصل کلیدی، زمینه برگزاری انتخابات پرشور و سالم را فراهم کنند.

اهمیت حضور چهره‌های صالح در مجلس شورای اسلامی و نقش محوری آنان در افزایش اقتدار و کارآیی نظام جمهوری اسلامی مسئله مهم دیگری است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشته اند؛

بر این اساس مردم باید اشخاص مسلمان، چهره‌های متدین، دین باور و خداشناس را که از توانایی و صلاحیت لازم برای ایفای مسئولیت خطیر نمایندگی برخوردار هستند را انتخاب کنند و باید در این مهم توجه داشته باشند که رسالت نمایندگان تصویب قوانین قابل دفاع و گره گشا برای اداره کشور است و پرداختن به امور جاری استان‌ها از مسئولیت‌های اصلی دستگاه‌های اجرایی، مدیران و مسئولان ذیربط است؛

لذا داوطلبان نمایندگی مجلس باید از طرح وعده‌های خارج از مسئولیت خویش خودداری کنند و مردم مطالبات اساسی و کلان مدیریتی کشور  که در حوزه مسئولیت نمایندگان مردم است را داشته باشند.

* نایب رئیس
مجلس شورای اسلامی

کد خبر 40809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز