همشهری آنلاین: دیپلمات‌ها و فعالان حقوق بشر خبر دادند که آمریکا به دلیل قعطنامه‌های علیه رژیم صهیونیستی شورای حقوق بشر سازمان ملل، از این شورا خارج می‌شود.

شورای حقوق بشر سازمان ملل

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از چند دیپلمات و فعال حقوق بشر گزارش داد که آمریکا در پی محقق نشدن خواسته‌هایش در اصلاح دستورکارهای شورای حقوق بشر سازمان ملل، از آن خارج می شود.

یک منبع آگاه به رویترز گفت که خروج آمریکا از این شورا در آینده‌ای نزدیک روی می ‌هد. چند منبع دیپلماتیک نیز گفتند که اکنون تصمیم آمریکا بر سر خروج یا عدم خروج نیست، بلکه مساله زمان خروج مطرح است.

اصلاحات مورد نظر آمریکا پیرامون دستورکار و مواضع این شورا در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است. نیکی هیلی سفیر واشنگتن در سازمان ملل سال گذشته میلادی گفت که 'در صورت رفع نشدن سوگیری ضداسرائیلی' در این شورا، کشورش از آن خارج می‌شود.

شورای حقوق بشر سازمان ملل که 47 عضو دارد، در سال 2006 تشکیل شد و از آن زمان تاکنون 78 قطعنامه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی صادر کرده که حاکی از محکومیت بین‌المللی اقدامات این رژیم است.

این شورا در تازه‌ترین اقدام برای دفاع از حقوق مردم فلسطين، ماه گذشته میلادی رای به تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق پیرامون کشتار مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی در راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت داد که تنها مخالفان آن آمریکا و استرالیا بودند.

آمریکا در زمان جرج دابلیو بوش رئیس جمهوری اسبق این کشور به مدت 3 سال از این شورا خارج شد اما بار دیگر در سال 2009 و در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین به آن بازگشت.

کد خبر 408053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha