همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی درگذشت دکتر محمد امین قانعی‌راد را تسلیت گفت.

محمدامین قانعی راد

به گزارش ايرنا، منصور غلامي، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی درگذشت دکتر محمد امین قانعی راد، استاد جامعه‌شناسی و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور را تسلیت گفت.

در بخشی از پیام منصور غلامی آمده است: مرحوم دکتر قانعی‌راد مصداق حقیقی استادانی بود که به منزله یک جامعه‌شناس دردآشنا با درک رسالت اجتماعی خود توانست الگوی موثری از فرهیختگانی را عرضه کند که توانستند نقش جریان‌ساز خود را در انتشار آگاهی و بهره‌گیری از علم نافع ایفا کنند.

در ادامه این پیام آمده است: او سرمایه گرانبهای دانایی خود را وقف توسعه فردی ننمود و خواه به عنوان رییس انجمن علمی جامعه‌شناسی ایران خواه عضو هیئت علمی برای اصلاح امور از هیچ کوششی دریغ نکرد.

در خاتمه پیام وزیر علوم آمده است: این ضایعه را به جامعه علمی کشور، بازماندگان و همه دوستداران ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند بزرگ در پایان ماه مبارک رمضان و روز عید سعید فطر برای آن درگذشته رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

محمدامین قانعی‌راد جامعه‌شناس و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور روز پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه دنیای فانی را وداع کرد.

محمدامين قانعی‌راد که دانش‌آموخته جامعه‌شناسی دانشگاه تهران بود در زمینه‌های مختلف جامعه‌شناسی فعالیت داشت و از چهره‌های مبرز در زمینه جامعه‌شناسی علم به شمار می‌آمد.

وی که تا زمان درگذشت بازرس اصلی انجمن جامعه‌شناسی و پیش از آن رئیس این انجمن بود؛ سال گذشته جایزه دهخدا را برای نگارش کتاب پیمایش علم و جامعه؛ تجربه جهانی و اجرای نسخه ایرانی دریافت کرد، همچنین جایزه فارابی را کسب کرده بود و سال 95 نیز جایزه انجمن ترویج علم را به خود اختصاص داد.

آثار زیادی از قانعی‌راد بر جای مانده که از آن جمله می‌توان به اجتماع علمی و تولید دانش در ایران، جامعه‌شناسی رشد و افول علم در ایران، جامعه‌شناسی کنشگران علمی در ایران و بی‌شمار کتاب و مقالات دیگر اشاره کرد.

کد خبر 408044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha