همشهری آنلاین: معاون نیروی انسانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رد این موضوع که فقط از وابستگان خانواده‌های نظامی در نیروی دریایی استخدام می‌شوند، گفت: فراخوان استخدام به صورت عمومی و از طریق رسانه های جمعی است و جذب بر اساس میزان شایستگی و توانایی‌های افراد انجام می شود.

رحیم قیطاسوند

امیر دریادار رحیم قیطاسوند در جریان دیدار با خانواده شهید آدمی به ایرنا گفت: نیروی دریایی سعی کرده در اقصی نقاط کشور نسبت به ایجاد دفاتر نمایندگی اقدام کند.

وی افزود: یکی از اهداف ایجاد این دفاتر استخدام و جذب جوانان جویای کاری است که تمایل دارند به نیروی دریایی بپیوندند و از مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

امیر دریادار قیطاسوند اضافه کرد: تکریم خانواده شهدا و رسیدگی به امور پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از دیگر اهداف ایجاد این دفاتر استانی است.

وی با اشاره به اینکه در طیف های مختلف استخدام صورت می گیرد، یادآور شد: 2 طیف برای بدنه مدیریتی و فرماندهی نیروی دریایی در قالب افسری و یک طیف هم برای بدنه اجرایی و مهارتی به صورت درجه داری و در قالب کارمندی جذب می شوند.

امیر دریادار قیطاسوند تاکید کرد: نیروهای این طیف بطور معمول آموزش های 2 ساله و چهار ساله را طی کرده و در واحدهای شناور نیروی دریایی در جنوب و شمال کشور فعالیت می کنند.

وی با رد این موضوع که فقط از وابستگان خانواده های نظامی در نیروی دریایی استخدام می شوند، گفت: فراخوان استخدام به صورت عمومی و از طریق رسانه های جمعی است و جذب بر اساس میزان شایستگی و توانایی های افراد انجام می شود.

معاون نیروی انسانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: مسیر خوب و رو به پیشرفتی را در حوزه نیروی انسانی بنابر تدابیر فرمانده معظم کل قوا در این نیرو پیش رو داریم.

وی با اشاره به ویژگی های شهید آدمی به عنوان یکی از اولین شهدای نیروی دریایی افزود: شهید آدمی ویژگی خاصی دارد و از اولین شهدای نیرو پیش از آغاز جنگ تحمیلی است.

امیر دریادار قیطاسوند با بیان اینکه یکی از ماموریت های همیشگی ما سرکشی، دلجویی از خانواده شهدا و تشکر از صبر و تحمل آنها است، تاکید کرد: مرهون زحمات خانواده شهدا هستیم که از عزیزترین سرمایه خود که فرزندشان باشد برای اعتلای کشور و حفظ امنیت گذشته اند.

وی یادآور شد: قصد ایجاد یادمانی از شهدا در سنندج داریم که نمادی از نیروی دریایی باشد و در عین حال زندگینامه و نماد شهدای شهر سنندج که در نیروی دریایی خدمت می کردند هم در آنجا قرار گیرد.

امیر دریادار قیطاسوند اظهار داشت: در گفت و گو و رایزنی هایی که با مسئولان اجرایی استان داشته ایم بنا، بر این قرار گرفته که یکی از خیابان های شهر سنندج هم به نام شهید آدمی نامگذاری شود.

شهید اقبال آدمی در سال 1344 به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمد و در سال 1359 چند روز پیش از شروع جنگ تحمیلی در جریان تحرکات دشمن بعثی در حین ماموریت به شهادت رسید.

پیکر شهید به دلیل اینکه در آن شرایط امکان جابجایی آن وجود نداشت در بهشت رضا در شهر آبادان به خاک سپرده شده است، مادر این شهید بزرگوار در شهر سنندج زندگی می کنند.

امیر دریادار قیطاسوند روز چهارشنبه با حضور در منزل مادر شهید آدمی، از وی به عنوان الگوی ایثار و فداکاری تجلیل کرد.

کد خبر 407953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha