چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

همشهی آنلاین: چهارشنبه ۲۳ خردادماه، درحالی‌که سرمایه‌گذاران منتظر اجلاس سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو هستند که در اواخر امروز برگزار می‌شود، سهام آسیایی افت کرد.

مهر به نقل از رویترز نوشت: روز چهارشنبه 23 خردادماه، درحالی‌که سرمایه‌گذاران منتظر اجلاس سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو هستند که در اواخر امروز برگزار می‌شود، سهام آسیایی افت کرد. سرمایه‌گذاران به دنبال این هستند که در این دیدار سرنخی از تعداد افزایش نرخ بهره این بانک در آینده به دست آورند که می‌تواند بر رشد اقتصاد جهانی و درآمدهای شرکت‌ها تاثیرگذار باشد.

همچنین، پیش از روز جمعه، که طبق اعلام واشنگتن لیستی از کالاهای چینی، به ارزش۵۰ میلیارد دلار اعلام خواهد شد که برای آنها تعرفه‌ای ۲۵ درصدی وضع شود، مناقشات تجاری بین ایالات‌متحده و چین، دوباره اوج گرفته است.

طبق معاملات پیش از ساعات رسمی، در بازارهای اروپا، همه شاخص‌های مهم شامل فوتسی انگلیس، کاک فرانسه و داکس آلمان، نسبت به روز گذشته بدون تغییر یا با رشدی اندک باز می‌شوند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا - اقیانوسیه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی ۰.۵ درصد افت کرد و سود اندکی را که پس از دیدار روز سه‌شنبه رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، به دست آورده بود را از دست داد.

یوکینو یامادا، استراتژیست ارشد شرکت اوراق دایوا، گفت: برای بازارهای آسیایی، در کوتاه‌مدت، تعرفه‌ها بزرگترین نگرانی هستند.

شاخص سی‌اس‌آی۳۰۰ چین ۰.۷ درصد افت کرد.

نیکی ژاپن به لطف افت ارزش ین و رشد ۰.۱۷ درصدی شاخص اس‌اندپی۵۰۰ در روز گذشته، ۰.۵ درصد سود کرد.

در وال‌استریت سهام تکنولوژی همچنان به پیشتازی خود ادامه دادند و شاخص نزدک ۰.۵۷ درصد بالاتر و در رکورد ۷۷۰۳ واحد به کار خود پایان داد.

در بازار ارز، دلار پیش از جلسه فدرال‌رزرو، تقویت شد.

دلار در برابر ین در نرخ ۱۱۰.۵۰۴۴ ین تبادل شد که بالاترین نرخ ۳ هفته‌ای آن است.

یورو از رکورد ۱.۱۸۴۰ دلار هفته گذشته خود عقب‌نشینی کرد و به ۱.۱۷۴۴ دلار رضایت داد.

کد خبر 407915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha