چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: لیگ فوتبال اسپانیا اعتراف کرد که اپلیکیشن رسمی این لیگ برای شناسایی و ردیابی پخش غیرقانونی رقابت‌های فوتبال با استفاده از میکروفون گوشی کاربران جاسوسی کرده‌است.

لا لیگا

براساس گزارش تلگراف،‌ لاليگا اعلام كرد اپليكيشنش مكان كاربران را شناسايي مي‌كرد و در صورتي كه آنها در يك كافه حضور داشتند، صداي اطراف آنها را با استفاده از ميروفون گوشي ضبط مي‌كرد.

اين اپليكيشن با استفاده از الگوريتمي تشخيص مي‌داد كه كاربر درحال تماشاي فوتبال هست يا خير و در صورت تماشاي فوتبال، با مقايسه صداي ضبط شده از مسابقه و موقعيت كاربر، تشخيص مي‌داد كه آيا صاحب كافه براي پخش مسابقه پولي پرداخت كرده‌است يا نه.

لا‌ليگا باور دارد هيچ كار خلافي انجام نداده‌است زيرا كاربران درحين نصب اپليكيشن با دسترسي به ميكروفون و اطلاعات موقعيتشان موافقت مي‌كنند و همچنين استراق‌سمع كارمندان لاليگا از كاربران را به شدت تكذيب كرد.

اپليكيشن لا‌ليگا تاكنون 10 ميليون بار در سرتاسر جهان دانلود شده‌است،‌اما به گفته مسئولان اين ليگ،‌ تمامي صداهاي ضبط شده به كاربران داخل اسپانيا تعلق دارد. لاليگا ادعا دارد از صداهاي ضبط شده و اطلاعات موقعيت كاربران در مسير مبارزه با سرقت محتوا استفاده كرده‌است، پديده اي كه سال گذشته 150 ميليون يورو به ليگ اسپانيا خسارت وارد كرده‌است.

پخش غيرقانوني مسابقات فوتبال براي ليگ‌هاي برتر جهان به مشكلي رو به رشد تبديل شده‌است، از اين رو تلاش براي مسدود سازي اين نوع فعاليت‌هاي غيرقانوني شدت گرفته‌ و به مجامع قضايي كشانده شده‌است.

کد خبر 407910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha