چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به پیش‌بینی وزش باد و رگبار باران در تهران از سالم بودن هوای پایتخت خبر داد.

حسین شهبازی، مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت و گو با ایسنا توضيح داد: نتایج پارامترهای هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد نشان‌دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی طی چهارشنبه ۲۳ خرداد است. در این روز به‌تدریج بر سرعت باد افزوده می‌شود به گونه‌ای که در برخی ساعات وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب غربی - جنوبی و بارش پراکنده باران انتظار می‌رود.

حسين شهبازي ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات طی امروز (۲۳ خرداد) افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: این شرایط جوی طی پنج‌شنبه ۲۴ خرداد کمابیش تداوم خواهد داشت.در این روز برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته شهبازی انتظار می‌رود وزش باد در برخی ساعات فردا (۲۴ خرداد) سبب خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در سطح شهر شود، همچنین دما تا فردا افزایش جزیی خواهد یافت.

او در پایان با اشاره گفت: کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۵۸ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۵۷ همچنان در شرایط سالم است.

کد خبر 407891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha