همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با صدور ابلاغیه‌ای، خطاب به روسا و سرپرستان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی سراسر کشور، آنها را ملزم کرد برای تامین داروهای مورد نیاز مراکز درمانی تحت پوشش خود، صرفاً از داروهای ژنریک تولید داخل خریداری کنند.

داروی ایرانی

به گزارش همشهري آنلاين، در اين ابلاغيه آمده است: با توجه به ضرورت مدیریت هزینه‌های دارویی در مراکز درمانی وابسته، همچنین در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام سلامت و اسناد بالادستی لازم است از تاریخ 1397/4/1 اقدامات زیر در زمینه خرید داروهای مورد نیاز مراکز درمانی تحت پوشش آن دانشگاه صورت پذیرد.

1- به منظور حداکثر بهره‌برداری از منابع محدود نظام سلامت لازم است با استفاده از شیوه‌های خرید راهبردی دارو بیشترین بهره‌برداری از بودجه‌های خرید دارویی به عمل آید.

2- در مورد داروهایی که نمونه ژنریک آن در بازار دارویی کشور وجود دارد، باید صرفاً داروی ژنریک خریداری شود.

3- خرید داروهای برند ژنریک تولید داخل صرفاً در صورتی مجاز است که قیمت آن توسط شرکت‌های عرضه کننده در حد قیمت داروی ژنریک موجود در بازار کاهش یابد.

لازم است معاونین غذا و دارو، درمان و توسعه و مدیریت منابع آن دانشگاه / دانشکده را موظف نمایید بر اجرای صحیح این دستورالعمل نظارت و حسن اجرای آن را به جنابعالی گزارش نمایند. همچنین پرداخت هزینه‌های خرید داروهایی که خارج از این دستورالعمل خریداری می‌شوند، مجاز نیست.

کد خبر 407825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha