همشهری آنلاین: قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید در حالی ساعتی قبل رکورد ۲ میلیون و ۵۰۰هزار تومان را زد که هنوز مشخص نیست بانک مرکزی قصد ورود به این بازار را دارد یا خیر.

تسنیم نوشت: قیمت سکه در راستای سیر صعودی که مدتهاست در پیش گرفته، امروز 21 خرداد ماه رکورد 2 میلیون و 500 هزار تومان را هم زد تا بار دیگر بازار طلا و سکه شاهد نرخ‌های جدید و البته نجومی باشد.

فعالان بازار طلا نمی‌توانند پیش‌بینی دقیقی از آینده این بازار داشته باشند ولی همگی اذعان دارند که قیمت‌های این روزهای سکه واقعی نیست و حباب حداقل 400 هزار تومانی دارد.

این اولین بار نیست که بازار طلا حبابی شده است، سال قبل و زمانی که قیمت سکه رشد چشمگیر داشت و به یک میلیون و 500 هزار تومان رسید مسئولان بانکی و بازاری‌ها از حباب 400‌ــ‌300 هزار تومانی قیمت سکه سخن می‌گفتند و بعد از آن شد که بانک مرکزی دستور آغاز حراج سکه در بانک کارگشایی را داد.

حراج سکه در بانک کارگشایی چند ماه ادامه داشت و بانک مرکزی به‌منظور مدیریت بیشتر بازار تصمیم گرفت بار دیگر طرح پیش‌فروش سکه را برای مردم اجرا کند و با این حساب پیش‌فروش نیز چند ماه اجرا شد.

ولی با این حال هنوز بازار سکه به آرامش نرسیده است که مهمترین علت این ناآرامی‌ها کوچ سرمایه‌های سرگردان به بازار سکه است؛ با نجومی شدن قیمت‌ها در بازارهای مسکن و خودروهای لوکس بسیاری از دارندگان سرمایه، ترجیح داده‌اند که سرمایه‌های خود را در طلا به‌کار گیرند تا سود بیشتری عایدشان شود.

سرمایه گذاری در بازار سکه بعد از آن رونق گرفت که دولت و بانک مرکزی خرید و فروش دلار در بازار آزاد را قاچاق اعلام کرده و با خریداران و فروشندگان در این بازار برخوردهای انتظامی صورت گرفت.

البته نباید از نقش معامله‌گران بازار آتی سکه در افزایش قیمت‌های اخیر سکه غافل شد چراکه فعالان این بخش نیز هر روز با حضور پررنگ در سمت خرید موجب افزایش قیمت‌ها در بازار نقدی می‌شوند.

باید دید بعد از ثبت رکورد سکه 2 میلیون و 500 هزار تومانی آیا بانک مرکزی تصمیمی برای ورود به این بازار خواهد گرفت یا خیر.

کد خبر 407766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha