دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان‌دهندگان دهمین جشنواره فیلم لومیر در لیون فرانسه از یک عمر فعالیت پرثمر سینمایی جین فوندا تقدیر می‌کنند.

جین فوندا

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، جشنواره لومير بزرگ‌ترين رويداد سينماي كلاسيك در جهان است و هر سال با اهداي جايزه لومير از يك چهره برجسته سينمايي تقدير مي‌كند. بازيگر 80 ساله برنده اسكار امسال اين جايزه را مي‌گيرد و به جمع بزرگاني چون وونگ كار-واي، كاترين دونوو، مارتين اسكورسيزي، پدرو آلمودووار، كوئنتين تارانتينو و كن لوچ مي‌پيوندد كه پيش‌تر جايزه افتخاري لومير را با خود به خانه برده‌اند.

تيه‌ري فرمو كه همزمان مديريت دو جشنواره كن و لومير را بر عهده دارد، از فوندا به عنوان بازيگري تمام‌نشدني ياد كرد كه سابقه همكاري با سيدني پولاك، آرتور پن، رنه كلمان و روژه واديم را در كارنامه دارد. بازيگر تحسين‌شده آمريكايي هم حضور در جشنواره لومير را افتخاري بزرگ براي خود دانست و از اينكه به شهر ليون فرانسه دعوت شده و قرار است جايزه لومير را دريافت كند، ابراز شادماني فراوان كرد.

فوندا در دهه 1990 پس از ازدواج با تد ترنر، غول دنياي رسانه از دنياي فيلم و بازيگري كناره گرفت و پس از حدود 15 سال با جدايي از همسرش با «مادرشوهر هيولا» به سينما بازگشت. او درباره اين رفت و برگشت به اينديپندنت ايرلند گفت: «من بسيار خوش‌بخت بودم كه در 50 سالگي رفتم و در 65 سالگي با يك فيلم موفق بازگشتم. با اينكه اصلا فكر نمي‌كردم آينده‌اي در سينما داشته باشم اما در 80 سالگي همچنان فعالم.»

کد خبر 407762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha