همشهری آنلاین: «کامیلا شمسی» برای نگارش رمان «آتش خانگی» موفق به کسب جایزه ۳۰ هزار پوندی ادبیات داستانی زنان شد.

ادبیات

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، جایزه ادبیات داستانی «بیلیز» که پیش‌تر با نام جایزه «اورنج» شناخته می‌شد جایزه سال ۲۰۱۸ خود را به رمان «آتش خانگی» نوشته «کامیلا شمسی» نویسنده بریتانیایی-پاکستانی اعطا کرد که روایتگر داستان رابطه یک خانواده انگلیسی با گروه تروریستی داعش است. 

«آتش خانگی» که هفتمین رمان نوشته «کامیلا شمسی» است در واقع الهام‌گرفته از یک نمایشنامه قدیمی یونانی است که در آن آنتیگونه به دلیل آن‌که یک خائن شناخته شده از دفن برادرش پولونیکس منع می‌شود. داستان اصلی این رمان درباره سه خواهر  و بردار است که کوچک‌ترین آن‌ها لندن را برای پیوستن به تروریست‌های داعش ترک می‌کند و اعضای خانواده در تلاش برای نجات و بازگرداندن او هستند. 

«سارا سندز» رئیس هیات داوران جایزه ادبیات داستانی زنان بیلیز با تمجید از رمان «آتش خانگی» آن را داستانی برای زمانه ما توصیف کرد که به موضوع هویت، عشق و سیاست می‌پردازد و خواندن آن را به همه پیشنهاد کرد. 

«کامیلا شمسی» که متولد کراچی پاکستان است و هم‌اکنون در لندن زندگی می‌کند در رقابت با «بخوان، بی‌گور، بخوان» نوشته «جزمین وارد» نویسنده آمریکایی و «پری دریایی و آقای هانکوک» نوشته «ایموجن هرمس گوار» که نامزد نهایی این جایزه بودند در نهایت به عنوان برنده انتخاب شد. 

جایزه ادبیات داستانی زنان با نام کامل جایزه ادبیات داستانی بیلیز زنان، که در گذشته با نام جایزه ادبیات داستانی اورنج شناخته می‌شد، از سال ۱۹۹۶، هر سال به بهترین نویسنده زن (با هر ملیتی) در حوزه ادبیات داستانی که اثر خود را به زبان انگلیسی در بازار کتاب بریتانیا نشر بدهد اعطا می‌شود. هدف از این جایزه که یکی از معتبرترین جوایز ادبی جهان به شمار می‌رود مشارکت هرچه بیشتر زنان در امر نویسندگی است.

سال گذشته «نیولی آلدرمن» برای رمان «قدرت» موفق به کسب این جایزه ادبی شد.

کد خبر 407734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha