همشهری آنلاین: رئیس سابق انجمن صنفی طلا و جواهر تصریح کرد: الان تفکری در جامعه وجود دارد که احساس می‌کند باید با تبدیل سرمایه کوچک خود به شمش یا سکه علاوه بر نگه داشتن ارزش آن، ارزش افزوده‌ای نیز بر دارایی خود اضافه کند.

Gold

عبادالله محمدولی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص افزایش قیمت سکه در بازار گفت: به نظر می‌آید یک سری از سرمایه‌های کوچک و متوسط وارد بازارهای مختلف از جمله طلا شده‌اند که خود را بیشتر در سکه و طلای آب شده (شمش) نشان داده است و همین میزان تقاضا سبب شده که شاهد افزایش قیمت در این دو بخش باشیم.

رئیس سابق انجمن صنفی طلا و جواهر ادامه داد: به طور معمول اگر تقاضا در بازار نباشد قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد کما اینکه اکنون نیز در فروش طلا و جواهر ما شاهد رکود هستیم و هیچ تحرکی وجود ندارد و فقط در بخش سکه و شمش قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: الان تفکری در جامعه وجود دارد که احساس می‌کند با تبدیل سرمایه کوچک خود به شمش یا سکه علاوه بر نگه داشتن ارزش آن، ارزش افزوده‌ای نیز بر دارایی خود اضافه کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اتفاقاتی که در بازار رخ می‌دهد نمی‌توان گفت که آیا این حرکت درست است یا خیر؟ در واقع کسانی که امروز سکه یا طلا می‌خرند یک ریسکی انجام می‌دهند و مردم بهتر است در این مواقع با دقت بیشتر سرمایه‌گذاری کنند.

محمدولی در خصوص وضعیت مالیات بر ارزش افزوده صنف طلا و جواهر گفت: درخواست ما این بود که دریافت مالیات تنها بر روی اجرت ساخت طلا و جواهر اعمال شود که منتظر هستیم در صحن علنی مجلس تصویب شود تا اندکی بازار از وضعیت رکود خارج شود.

کد خبر 407713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha