همشهری آنلاین: دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سرطان دستگاه گوارش به ویژه معده بالاترین آمار مرگ و میر را داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، دکتر پیام آزاده افزود: دقیق‌ترین آمار سرطان که در واقع آخرین آمار بوده، مرتبط با آمار مبتلایان در سال ۹۳ است که ۱۱۲ هزار و ۱۶۰ مورد اعلام می‌شود.

دبیر علمی سومین همایش بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران با بیان اینکه این آمار جدیدترین آمار بوده و پیش از این اعلام نشده است، گفت: ۴۶ درصد از مبتلایان زنان و ۵۴ درصد مردان بوده‌اند، همچنین شایع‌ترین سرطان‌ها در کل جمعیت، سرطان سینه، پروستات، پوست، معده و روده است.

وی افزود: شایع‌ترین سرطان در مردان معده و در زنان سرطان سینه است همچنین سرطان دستگاه گوارش به ویژه معده بالاترین آمار مرگ و میر را داشته است که این آمار در حد دنیا و حتی کمتر از برخی از کشور‌ها است.

آزاده با اشاره به اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی است و این مسأله از طرفی افزایش امید به زندگی را نشان می‌دهد و از طرفی به دلیل سالمندی آمار سرطان رو به افزایش است، گفت: عوامل خطر و مرگ و میر ناشی از این مسأله نیز بیشتر خواهد شد، ولی باید توجه داشت که اتفاقات خوبی هم در دنیا در حال رخ دادن است که می‌توان گفت انقلابی در سرطان به شمار می‌رود.

دبیر علمی سومین همایش بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران افزود: کشور ما در تولید داروی ضد سرطان، پرتودرمانی و جراحی سرطان موفقیت‌های زیادی بدست آورده و این در حالی است که در گذشته این برنامه‌ها در حد کشور‌های توسعه یافته نبود.

آزاده با اشاره به اینکه از نظر تکنیکال و نیروی انسانی در حوزه سرطان برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم، گفت: چندین دانشگاه، تربیت جراحان مرتبط با سرطان را آغاز کرده و در حوزه پرتو درمانی ۱۰۰ دستگاه کمبود داریم که وزارت بهداشت عزم خود را جزم کرده است تا با خرید این دستگاه‌ها کمبود‌ها را رفع و دستگاه‌های قبلی را نیز به روز کند تا به موضوع عدالت در سلامت در سطح کشور دست یابیم.

کد خبر 407668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha