همشهری آنلاین: شهردار منطقه ۱۹ از اجرای طرح ایجاد ارتباط کودک با طبیعت با برپایی غرفه های فعالیت های ترویجی به والدین درخصوص ضرورت ارتباط کودک با طبیعت در بوستان های شاخص این منطقه خبر داد.

کودک با طبیعت

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، پیمان قربانی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با هفته محیط زیست و برپایی ضیافت افطاری و سحری در این ماه مبارک وترویج استفاده از ظروف گیاهی تجزیه پذیر جهت پخش نذورات ، افزود: در همین راستا طرح ارتباط کودک با طبیعت و حفظ محیط زیست با هدف دوستی با محیط زیست و طبیعت با حضور کارشناسان این حوزه در بوستان ها برگزار می شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های هفته محیط زیست از 19 خرداد به مدت یک هفته با شعار حذف آلودگی پلاستیک و با نام گذاری هر یک از روزهای این هفته با عناوین مختلف توسط مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران و اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران انجام می شود.

قربانی خاطر نشان کرد: کاهش تولید زباله، استفاده از انرژی تجدید‌پذیر، تنوع زیستی، مدیران و شهروندان همدل، مدیریت مصرف آب،کودک و طبیعت و کاهش مصرف پلاستیک از عناوین و برنامه های پیش بینی شده به مناسبت هفته محیط زیست است.

شهردار منطقه در ادامه فعالیت های مناسبتی هفته محیط زیست به آموزش شهروندی در فروشگاه‌های شهر و میادین میوه و تره بار درخصوص خرید سبز(اسفاده از کیسه‌های کاغذی وکیسه های پارچه ای به جای پلاستیکی، به اندازه خرید کردن و... ) اشاره و تصریح کرد: پیرو تشکیل کانون های محیط زیست در محلات، جمعی از اعضای این کانون ها که از دوست داران محیط زیست هستند با هماهنگی اداره محیط زیست اقدام به اجرای طرح خرید سبز می کنند.

این مسئول یاد آور شد پخش تیزر آموزشی پسماند در تلویزیون های شهری، شناسایی معضلات محیط زیستی با کمک کانون های محیط زیست محلات و ارائه گزارش رفع معضلات، استفاده مدیران شهری از سیستم حمل و نقل عمومی، تهیه گزارش از سوی واحد فضای سبز در خصوص رفع نواقص تاسیسات آبرسانی در بوستان ها، ترویج عدم استفاده از بطری های آب معدنی در جشن و نماز عید فطر، حذف بسته های پذیرایی حاوی ظروف یکبار مصرف در مساجد و محل اقامه نماز عید فطر و اشاره به محیط زیست و تلاش در جهت حفظ این ارزش ها در خطبه نماز روز عید فطر توسط ائمه مساجد از برنامه های پیش بینی شده به مناسبت هفته محیط زیست است.

کد خبر 407653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha