یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معمای بیماری مرموز کارمندان دولت آمریکا در چین روز به روز و با خارج کردن کارمندی جدید به همراه خانواده اش از شهر گوانگ‌ژو پیچیده‌تر شده‌است.

چین

براساس گزارش لايو‌ساينس، يكي از كارمندان دولت آمريكا به همراه خانواده‌اش در تاريخ 6 ژوئن 2018 از شهر گوانگژوي چين خارج شدند تا به خاطر نشانه‌هاي عصبي مرموزي تحت آزمايش‌هاي پزشكي و مراقبت‌هاي ويژه قرار گيرند.

اين رويداد دو هفته پس از آن رخ داد كه يكي ديگر از كارمندان دولت آمريكا در چين به نشانه‌هايي مرموز مبتلا شد كه آن را به حمله صوتي مشابه آنچه در سال گذشته براي كارمندان سفارت آمريكا در كوبا رخ داد،‌ نسبت مي‌دهند.

درمورد كارمند شهر گوانگژو گزارش شده‌است كه او احساس غيرعادي ،‌خفيف و مبهمي از ضربه صوت و فشار را داشته‌است، و پس از مدتي آسيب خفيف مغزي در او تشخصي داده شده‌است. پس از مشاهده اولين مصدوم، دولت آمريكا آزمايش‌هاي پزشكي ديگري را روي باقيمانده كارمندان سفارت‌خانه‌اش انجام داد و اين هفته چندين مورد با آسيب‌هاش مشابه را شناسايي كرد.

مشخص نيست چند آمريكايي اين نشانه‌هاي آسيب‌ديدگي مغزي را نشان داده‌اند و يا چند نفر از آنها از شهر خارج شده‌اند،‌اما وزارت كشور آمريكا اعلام كرده تعدادي از اين افراد به آمريكا بازگردانده شده‌اند تا آزمايش‌هاي بيشتري روي آنها انجام شود. دست كم يكي از اين افراد در كنسولگري آمريكا در گوانگژو مشغول به كار بوده‌است.

اين موارد ادامه بحران پزشكي هستند كه در سال 2016 در كوبا آغاز شدند، زماني كه تعدادي از كارمندان سفارت آمريكا گزارش كردند صداهايي بلند و عجيب مي‌شنوند و در پي آن دچار علائم آسيب‌هاي شديد عصبي شدند. پس از شنيدن اين صداها در مجموع 24 كارمند سفارت و اعضاي خانواده آنها دچار سردرد‌هاي شديد، وزوز گوش، از دست دادن قدرت شنوايي و در نهايت آسيب مغزي شدند. يك ديپلمات كانادايي نيز به علائمي مشابه دچار شد.

دولت آمريكا اين رويداد‌ها را حمله صوتي به كارمندان سفارتش توسط افرادي ناشناخته اعلام كرد و در گزارشي كه در نشريه طبي JAMA منتشر شد،‌ نوعي سلاح صوتي عامل اين حملات درنظر گرفته شد.

کد خبر 407618

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha