همشهری آنلاین: اولین خودروی برقی پورشه که طی دوره ساختش به میژن E شهرت پیدا کرده بود، با نام تجاری تایکان از سال آینده وارد بازار خواهد شد.

براساس گزارش CNN، اين نام كه نامي تركي است، به معني اسب جوان پرجنب‌و‌جوش است كه به اسب درحال پرش در ميان لوگوي خودرو اشاره دارد.

اين خودروي چهاردر كه شبيه به خودروهاي مسابقه است در سال 2015 به عنوان طرح مفهومي خودروي ميژن E در نمايشگاه خودروي فرانكفورت رونمايي شد و مدل SUV آن اوايل سال جاري با عنوان كراس توريسمو در نمايشگاه خودروي ژنو به نمايش درآمد.

پورشه

تايكان اولين خودروي برقي پورشه است. اين شركت كه جزئي از شركت فولكس‌واگن به شمار مي‌رود، تاكنون چندين مدل برقي هيبريدي را روانه بازار ساخته‌است و بيش از 900 دستگاه از اسپايدر 918 را كه مدلي محدود و هيبريدي است به فروش رسانده‌است.

تايكان مي‌تواند به لطف دو موتور برقي كه خروجي نيروي آنها بيش از 600 اسب بخار است، در كمتر از 3.5 ثانيه از سرعت صفر به 96 كيلومتر بر ساعت برسد. اين ركورد در مورد خودروهاي برقي تسلا كمتر از سه ثانيه است.

اما از آنجايي كه برند پورشه براساس عملكرد در مسير ساخته شده،‌و نه براساس شتاب گرفتن روي يك خط صاف، اين شركت وعده داده تايكان به حدي از قدرت پيوسته دست خواهد يافت كه هيچ خودروي برقي ديگري توان رقابت با آن را نخواهد داشت زيرا تكرار شتاب‌گيري شديد در اين خودروها با داغ شدن باتري‌ها همراه خواهد شد. حداكثر سرعت تايكان 250 كيلومتر بر ساعت خواهد بود.

پورشه

پورشه همواره مدل‌هاي متفاوتي از يك خودرو را مي‌سازد،‌از مدل سريع تا فوق سريع و همين روند در مورد تايكان نيز ادامه خواهد داشت و قرار است مدل‌هاي بسيار سريعتر از آن در آينده وارد بازار شوند. تايكان با هر بار شارژ مي‌تواند 483 كيلومتر مسافت را طي كند و به گفته پورشه يه ربع شارژ باتري‌هاي اين خودرو به معني طي مسافتي به طول 386 كيلومتر خواهد بود.

اين شركت با مشاركت ديگر شركت‌ها در تلاش است تا 500 ايستگاه‌ شارژ را در مكان‌هاي مختلفي از بزرگراه‌ها در آمريكا نصب كند و همچنين با همكاري شركت‌هاي فورد و BMW در تلاش است هزاران ايستگاه شارژ را در سرتاسر اروپا ايجاد كند.

فروش تايكان از سال 2019 و با قيمت تخميني 80 هزار تا 90 هزار دلار آغاز خواهد شد.

کد خبر 407529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha