همشهری آنلاین: معاون شرکت بورس با بیان اینکه انجام عرضه‌های اولیه به شرایط بازار وابسته است، گفت: سعی می‌کنیم تا پایان سال هر ماه یک عرضه داشته باشیم. احتمالا عرضه بعدی یک شرکت در حوزه پتروشیمی است.

بورس

روح الله حسینی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه عرضه بعدی بورس تهران در کدام گروه است، اظهار کرد: احتمالا عرضه بعدی در حوزه پتروشیمی باشد. تمام سعی مان را می‌کنیم این عرضه انجام شود ولی فعلا اسم شرکت را نمی توانم ببرم.

وی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به برنامه شرکت بورس تا پایان سال هر ماه بیش از یک عرضه خواهیم داشت؟ گفت: اگر شرایط بازار خوب نباشد شاید به برنامه‌مان نرسیم. برای ما مهم است که شرایط بازار واقعا خوب باشد و کشش عرضه را داشته باشد. فعلا در برنامه ما همان یک عرضه در ماه است اگر شرایط بازار خوب باشد شاید بیش از این را برنامه ریزی کنیم و اگر خوب نباشد قاعدتا کمتر عرضه خواهیم داشت.

معاون بورس تهران در پاسخ به اینکه به نظر شما سازمان و شرکت بورس در اجرا و ادامه دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها تا چه حد موفق بوده؟ اظهار کرد: به نظرم پیاده سازی این دستورالعمل رویه بسیار خوبی شد چون ما درگیر به موقع بودن گزارش‌دهی ها هستیم و میبینیم که خیلی از شرکت ها با حساسیت این گزارش ها خیلی آشنا نبودند. در روزی که این دستور العمل اجرایی شد ۱۰۴ شرکت مشمول فرایند تعلیق بودند ولی امروز این تعداد ۵۰ تا است. ما به سمتی می رویم که این آمار را صفر کنیم و همه شرکت ها گزارش به موقع داشته باشند.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۳۹۶ قسمتی از سهام شرکت های‌وب، چدن سازان، سرمایه گذاری شفا دارو، به پرداخت ملت، فولاد کاوه جنوب کیش، تامین سرمایه امید و شرکت مدیریت صنعت شوینده صنایع بهشهر در بورس تهران عرضه شدند. البته در ابتدا قرار بر این بود که در آخرین روزهای کاری سال ۱۳۹۶ شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش نیز در بورس عرضه شود که به دلیل ابهام در ارزش گذاری این عرضه لغو شد و در نهایت این شرکت چند روز پیش بورسی شد.

شرکت بورس در اوایل سال ۱۳۹۶ برنامه داشت که ۱۵ تا ۲۰ شرکت را وارد بورس کند اما در نهایت به هفت شرکت اکتفا کرد؛ اما آنطور که شرکت بورس اعلام کرد، برای سال ۱۳۹۷ قرار است ۱۲ شرکت وارد بورس شوند.

کد خبر 407490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha