همشهری آنلاین: بیست و چهارمین جشنواره فیلم سارایوو با نمایش «جنگ سرد»، درام عاشقانه و تاریخی پاول پاولیکفسکی افتتاح می‌شود.

پاول پاولیکفسکی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، جشنواره سارايوو در حالي از روز 10 اوت در پايتخت بوسني آغاز به كار مي‌كند كه امسال اصغر فرهادي رياست هيات داوران بخش مسابقه رسمي را بر عهده دارد. نكته جالب اينكه «جنگ سرد» در بخش مسابقه جشنواره كن حضور داشت و جايزه بهترين كارگردان را برد. از سوي ديگر، «همه مي‌دانند» فرهادي كه در مراسم آغاز به كار كن روي پرده رفت، در سارايوو يك نمايش ويژه خواهد داشت.

«جنگ سرد» همزمان در نشنال تيه‌تر سارايوو و سالن روباز رايفسن به نمايش درمي‌آيد و پاوليكفكسي روز پس از اكران در يك برنامه پرسش و پاسخ با حضور تماشاگران شركت مي‌كند. فيلم داستان عشق ويكتور و زولا را در دوران جنگ جهاني دوم تا فروريختن ديوار آهنين به تصوير مي‌كشد؛ دوراني كه آنها از لهستان، آلمان، يوگسلاوي و فرانسه مي‌گذرد و عشق‌شان در تنش‌هاي گذر زمان به بوته آزمون نهاده مي‌شود.

پاوليكفسكي كه از نامدارترين چهره‌هاي سينماي لهستان امروز است، سال 2014 با درام تكان‌دهنده «آيدا» در جشنواره سارايوو حضور داشت و همان سال جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان را از آن خود كرد. «جنگ سرد» هم كه در كن مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار گرفت، از گزينه‌هاي اصلي سينماي لهستان براي ورود به گردونه رقابت نود و يكمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار است.

جشنواره فيلم سارايوو 2018 از 10 تا 17 اوت (19 تا 26 مرداد) برگزار مي‌شود و هنوز فهرست همكاران فرهادي در هيات داوران بخش مسابقه و فيلم‌هاي حاضر در اين بخش اعلام نشده است.

کد خبر 407484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha