همشهری آنلاین: مراسم روز جهانی قدس، امسال به مانند همیشه در تمامی شهرهای کشور با حضور مردم روزه‌دار برگزار شد.

روز قدس

حضور کودکان و سالخوردگان در یزد، مشت‌های گره‌کرده مردم در لرستان و کرمان، شعارهای مرگ بر اسرائیل در شرجی شمال و همراهی اهل تسنن در سیستان از جمله رخدادهای این روز بود.

در مراسم امسال علاوه بر حمايت هميشگي از مردم مظلوم فلسطين و محكوميت جنايت‌هاي مكرر رژيم صهيونيستي در قتل مردم بي‌دفاع فلسطين و غصب سرمين‌هاي آنها، جابجايي سفارت آمريكا از تل‌آويو به بيت‌المقدس و كشتار مردم غزه در روزهاي اخير انعكاس ويژه‌اي داشت.

امام جمعه قم در اين مراسم اظهار داشت كه رژيم صهيونيستي كه از نيل تا فرات را هدف داشت، امروز در مرزهاي اشغالي خود در حبس است و روز به روز به زوال نزديك‌تر مي‌شود.

حجت‌الاسلام رئيسي نماينده رهبري در آستان قدس رضوي در جمع مردم تبريز تاكيد كرد كه نسبت به ظلم بايد خصومت پيشه كرد.

حجت‌الاسلام اكرمي، رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري در كنار مردم زنجان در مراسم روز قدس سخنراني و راهپيمايي كرد. قشقاوي، مشاور عالي وزير خارجه با مردم كرج همراه شد.

در ديگر شهرهاي كشور نيز شعارهاي واحد عليه آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي طنين انداز بود و مردم با شعارنوشته‌ها و پلاكاردهاي خود، نصرت پيروزي مردم فلسطين در احقاق حقوق‌شان را نويد مي‌دادند.

در شهرهاي استان اصفهان و كرماشناه به رغم گرماي هوا، حضور مردم چشمگير بود.

در شرجي هواي استان‌هاي گيلان و مازندران از رشت گرفته تا ساري، شعار "مرگ بر اسرائيل" طنين انداز بود.

در يزد با هواي گرمش، همراهي كودكان و نوجوانان با مردان و زنان سالخورده به زيبايي توسط رسانه‌ها به تصوير كشيده شد و تصوير پدران در حال حمل كالسكه نوزادان خود در اين راهپيمايي به ويژه توسط رسانه‌ها در استان گلستان، نشان از حضور گسترده همه اقشار مردم در اين راهپيمايي بزرگ داشت.

در شهرهاي استان‌هاي خراسان و نيز آن‌سوي كشور در سيستان و بلوچستان هم‌وطنان اهل ستنت همراه ديگر مردم در حمايت از مردم فلسطين در اين راهپميايي شركت داشتند و با تكرار جمله فلسطين، پاره‌تن اسلام است، بر حمايت خود از مردم فلسطين تاكيد كردند.

در شهرهاي مختلف كشور علاوه بر انجام سخنراني و راهپيمايي مردم، ابتكارات مختلفي نيز توسط مردم صورت گرفته بود به عنوان نمونه در زاهدان تريبون آزاد برگزار شد تا مردم در خصوص جنايات اسرائيل و نحوه كمك به مردم فلسطين سخن بگويند. در كرمانشاه مردم ماكت‌هاي مختلف موشك به همراه داشتند كه نشانگر تاكيد بر تداوم قدرت دفاعي كشور بود.

در همدان نيز راهپميايان در قالب كه اقدام نمايشي افرادي در شمايل سران مزدور پاره‌اي از كشورهاي مسلمان را، حبس در زنجير وجوان بشري به تماشا گذاشتند.

تصاوير ثبت شده از مشت‌هاي گره‌ كرده مردم لرستان و سمنان نيز نشان داد كه حمايت از مردم فلسطين تا آزادي سرزمين‌هايش، عزمي جدي و خواسته‌اي غيرقابل گذشت است.

کد خبر 407475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha