جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی از تداوم کاهش دما در بسیاری از مناطق کشور و نیز وزرش باد در روزهای آینده خبر داد.

کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمد اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی پیش رو در هفته آینده گفت: مشترک‌ترین پدیده جوی کشور، امروز (جمعه 18 خرداد)، فردا و پس فردا وزش باد خواهد بود. این وزش باد در شرق و جنوب شرق کشور و در مناطقی مثل نهبندان و زابل با طوفان همراه است.

وی افزود: در جنوب غرب کشور و همینطور آن طرف مرزها، کانون‌های تولید گرد و خاک در حال شکل گیری است و هموطنان ما در استان‌های خوزستان، بوشهر و ایلام در شرایط گرد و خاک قرار دارند. این وزش باد در ساعات بعدازظهر در استان‌هایی مثل شمال اصفهان، جنوب سمنان، قم و استان تهران هم حاکم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: در دو روز آینده رویداد جوی بسیار مهمی که به وضوح حس خواهد شد به روند کاهش دما و خنکی آن مربوط می شود. این کاهش دما به علت ریزش هوای سرد از عرض‌های بالاتر است و به طور میانگین در هشت روز آینده خنک‌ترین روزها را خواهیم داشت.

وی افزود: در خصوص بارندگی هم باید تاکید کنم که در نواحی شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و ارتفاعات گیلان، مازندران، گلستان و بلندی‌های تهران و البرز امروز بعدازظهر شرایط رگبار و رعد و برق مهیاست و هر چه زمان جلوتر می‌رود، شنبه با توجه به عبور امواجی از فراز میانی جو مناطق بیشتری تحت پوشش ابرهای باران زا قرار می‌گیرد. بنابراین، علاوه بر استان‌های نامبرده در بخش‌های ناحیه شهری مثل تهران و البرز شرایط برای وقوع بارش مهیاست. این در حالی است که در زنجان، قزوین و شاید کردستان هم باید منتظر بارش رحمت الهی باشیم.

اصغری گفت: روز یکشنبه امواج عمیق‌تری عبور می‌کنند و بخش‌های وسیعی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، همدان، مرکزی، قم، تهران، البرز، سمنان، سواحل دریای خزر و در مناطق شمال شرق مثل خراسان شمالی و خراسان رضوی و سمنان باید منتظر وقوع بارندگی باشیم. این شرایط در روزهای بعد یعنی دوشنبه هفته آینده پابرجاست و همان زمان روند کاهش دما رخ خواهد داد. اما از سه شنبه به بعد آرامش به جو باز خواهد گشت. با این حال با وجود رطوبتی که در منطقه هست باید منتظر وقوع بارش در آن بازه زمانی باشیم.

کارشناس هواشناسی افزود: آب‌های جنوبی کشور یعنی خلیج فارس مواج خواهد بود و که می خواهند رفت و آمد کنند این شرایط می‌تواند خطرآفرین باشد. همچنين، دید در جاده‌های مواصلاتی در شرق کشور هم کم می‌شود. بنابراین امکان تاخیر در پروازهای هوایی مناطق جنوب غربی و جنوب شرقی کشور وجود دارد.

کد خبر 407473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha