همشهری آنلاین: کی‌روش در گفت‌وگو با تلویزیون ملی پرتغال از احساسش در رویارویی با تیم ملی پرتغال و رونالدو، رکورد حضور در جام جهانی، تاثیر فشارهای سیاسی خارجی بر تیم ملی و امیدش به صعود گفت.

کارلوس کی‌روش

دو بازکن تیم ملی به همراه علی دایی و اوسیانا نیز در این گفت‌وگو حضور داشتند

به گزارش "ورزش سه" رویارویی ایران و پرتغال در گروه دوم جام جهانی و سرمربی پرتغالی ایران دلیلی شد برای حضور و تهیه گزارش خبرنگاران کانال ملی کشور پرتغال در اردو برگزار شده تیم ایران در ترکیه. در مقدمه این گزارش، توجه ویژه ای به ٩ نفر پرتغالی همراه تیم ایران در روسیه شد. این ٩ نفر شامل ٥ مربی در تیم فنی، ٣ نفر در تیم پزشکی و یک نفر مدیر رسانه، می باشد.

تيم ملي ايران را 9 پرتغالي مديريت مي‌كنند و اين تيم بايد مقابل پرتغال بازي كند، تلويزيون ملي پرتغال به اين بهانه مصاحبه‌اي با كي‌روش، اوسيانو، علي دايي، جهانبخش و عابدزاده انجام داد كه " ورزش سه" خلاصه آن را منعكس كرده است.

صعود به روسیه حاصل سال‌ها برنامه‌ریزی و تلاش ما در تیم ملی بود. این دومین حضور پیاپی ما در جام جهانی است و هدف اصلی ما حفظ شان و مرتبه ایران در روسیه است. نکته مهم و اصلی برد یا باخت در روسیه نیست بلکه حفظ استحکام تیم است، چراکه ما باید در فاصله ٦ ماه پس از جام جهانی خود را آماده حضور در جام ملت‌های آسیا در دوبی (امارات متحده) کنیم.

ما حریفان قدرتمندی در مقابل خود داریم، پرتغال، مراکش و اسپانيا. البته بازی اول مهمترین مسابقه ما در روسیه خواهد بود. ما یک افق کاملا محدود را در زمان آماده سازی تیم داشتیم ، به همین علت بحث بازی اول مقابل مراکش مانند بازی کردن در فینال جام جهانی برای ایران اهمیت دارد. البته که در انتها الهه (پروردگار) فوتبال است که نتیجه بازی را رقم می زند.

ما چهار سال پیش در برزیل تنها دو بازیکن داشتیم که خارج از ایران بازی می‌کردند، اما حالا این تعداد به ١٤ بازیکن رسیده است. یک مهاجم در تیم داریم که آقای گل لیگ هلند شده، بازیکن ٣٣ ساله دیگری که قهرمان لیگ یونان شد و دو نفر دیگر در المپیاکوس، اینها همه نشان از پیشرفت قابل توجه بازیکنان ایرانی است.

در زمان قرعه کشی در موسکو یک حسی به من الهام شد که در گروه پرتغال قرار خواهیم گرفت. بعد از قرار گرفتن در گروه پرتغال حس عجیبی داشتم که خیلی هم خوشحال کننده نبود. اما بلافاصله به خودم گفتم که ما "مقابل " پرتغال بازی نمی‌کنیم بلکه "با" پرتغال بازی خواهیم کرد. در روز بازی ایران و پرتغال به دلیل همرنگی پرچم‌های دو کشور تمامی استادیوم به رنگ قرمز و سبز در خواهد آمد، این یک فضای خارق‌العاده را ایجاد می کند.

اصلا اینطور نیست که حس عجیبی از شنیدن سرود ملی پرتغال در من به وجود بیاید، من همیشه قبل شروع بازی‌های تیم ملی ایران نگاه و تمرکز خودم را به رنگ سبز و قرمز پرچم‌ها معطوف می‌کنم.

فرنادو سانتوس، کار بزرگ و قابل تقدیری برای پرتغال انجام داد. فتح جام ملت‌های اروپا ماموریت بزرگی بود که او به انجام رساند و باید مورد تمجید فراوان قرار بگیرد.

مشکلات و حواشی میان من و رونالدو یک مسئله کوچک و ناچیز است در مقایسه با کارنامه فوتبالی من و او. در کارنامه و زندگی ما مسائل خیلی بزرگتری وجود دارد. من هیچ مشکلی با دست دادن با رونالدو ندارم، نه تنها رونالدو بلکه همه اعضای تیم پرتغال برای من یکسان خواهند بود.

من همیشه  فشارهاي سياسي را روی تیم حس می‌کنم، و فیفا هم کمکی به جدایی فوتبال از سیاست نمی‌کند. بازیکنان ایرانی شرایط مشابهی با بازیکنان کشور‌های دیگر ندارند. ما شرایط کاملا متفاوتی از لحاظ تمرینی و مسابقات تدارکاتی در مقایسه با دیگر کشورها داریم و فیفا به طور پیوسته چشم خود را در مقابل این مسائل می‌بندد. برای مثال ما قبل از مسابقه مقدماتی جام جهانی مقابل کره جنوبی در دوبی یک مسابقه دوستانه برنامه‌ریزی کرده بودیم که به علت مسائل سیاسی آن بازی لغو شد. در آن شرایط ما مجبور شدیم که یک مسابقه دوستانه در مقابل "ستاره‌های آفریقایی" هتل و کمپ را جایگزین کنیم. (با خنده) البته که با وجود همه این مسائل ما کره جنوبی را با یک گل شکست دادیم.

کارلوس کی‌روش

اولین حضور من در جام جهاني، در کنار تیم برزیل در سال ١٩٨٢ بود، تیمی متشکل اززیکو، سوکراتس و فالکائو. این تجربه طعم متفاوتی برای من داشت که در قلب من برای همیشه رخنه کرد. با تمام احترامی که برای لیگ قهرمانان اروپا قائل هستم، به نظر من جام جهانی بدون شک مهمترین و بزرگترین رویداد فوتبال و چه بسا منحصربه فردترین رویداد ورزشی نوع بشر است.

من تا به حال ٥ بار در جام جهانی حضور داشته‌ام، در تاریخ فوتبال هیچ کس همانند من نتوانسته که ٥ تیم مختلف را به جام جهانی برساند. من این حس را در خود میبینم که صعود به جام جهانی با تیم‌های مختلف برای من تبدیل به چالشی لذت بخش شده و دوست دارم که این کار راادامه دهم.

در خصوص کار کردن در کشورهای مسلمان در ماه رمضان، این مورد برای من در ابتدا متفاوت بود. بگذارید یک خاطره از ماه رمضان برای شما بگویم؛ زمانی که در امارات مربیگری می‌کردم یکبار در ساعت ٣ صبح مسابقه داشتیم. این یک تجربه کاملا متفاوت برای من بود چراکه باید تمرینات و آماده‌سازی تیم را برای بازی کردن از ساعت ٣ تا ٥ صبح ، برنامه‌ریزی می‌کردیم. چیزی که همیشه در خاطر من خواهد ماند.

بهترین‌ها را برای مردم پرتغال آرزو مي‌كنم. و ما به عنوان اعضاي تیم ملي ايران ( هشت عضو پرتغالي و ديگر اعضاي كادر تيم ملي) تمام تلاش و کمک خود رابرای رساندن ایران به مرحله حذفی جام جهانی می‌کنیم، انشالله"

علی دایی

من فکر کنم که گروه خیلی سختی داریم. پرتغال تیم خوب با بازیکنان بزرگ است . مخصوصا رونالدو که تقریبا می‌شود گفت جزو دو تا از بهترین‌های دنیا است. کار سختی داریم ولی ما ایرانی‌ها همیشه نشان دادیم که کارهای سخت را خوب انجام می‌دهیم. امیدوارم در مقابل پرتغال حداقل نتیجه را بگیریم و شاید هم بتوانیم پرتغال بزرگ را با شکست مواجهه کنیم.

علیرضا جهانبخش

برای پرتغال بازی مقابل ایران ساده نخواهد بود، البته در مقابل ما هم از کیفیت و قدرت پرتغال آشنایی کاملی داریم. ما بهترین عملکرد خود را برای سرافرازی مردم ایران در جام جهانی انجام خواهیم داد.

  • صحبت‌هاي امیر عابدزاده:

امیر عابدزاده

من تلاش زیادی برای رسیدن به این مرحله انجام داده‌ام. کمک‌های کی‌روش و باشگاه ماریتیمو و مربیان باشگاه مانند کارلوس پریرا، نقش به سزایی در این موفقیت داشت. من اینجا هستم و به آرزوهای خود (برای بازی در جام جهانی) امیدوارم. تمرینات سختی را در جهت رسیدن به آرزوی خود انجام می‌دهم و امیدوارم که باعث سربلندی کشورم در روسیه بشوم.

  • صحبت‌هاي اوسیانو کروز (Oceano) کمک مربی:

لوسیانو

رویارویی با پرتغال شرایط سخت و متفاوتی برای من دارد، البته که قلب من برای پرتغال می‌تپد. در روز بازی با پرتغال با وجود تمامی عرقی که به پرتغال دارم، کاملا حرفه‌ای عمل خواهم کرد. من امیدوارم که پرتغال جام جهانی خوبی را پشت سر بگذارد و حتی امیدوارم که به مقام قهرمانی برسد اما در مقابل خیلی دوست دارم که ایران به مرحله بعد صعود کند.

کد خبر 407467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha