همشهری آنلاین: تحلیلگران اقتصادی بانک "جی پی مورگان" آمریکا در گزارشی اعلام کردند: اظهارات دونالد ترامپ درخصوص مسائل تجاری، بیش از یک تریلیارد دلار برای بازار سهام این کشور خرج برداشته است.

ترامپ

به گزارش ايرنا به نقل از روسیا الیوم، تحلیلگران بانک "جی پی مورگان" افزودند: به دلیل ارتباط اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوی آمریکا با عملکرد بازار بورس این کشور، این اظهارات تاثیر منفی 4.5 درصدی معادل 1.2 تریلیارد دلار بر بازار بورس آمریکا گذاشته است.

ترامپ همواره به تاثیر مثبتش بر بورس آمریکا تاکید می‌کند به ویژه در اظهاراتی که در صفحه شخصی خود در توئیتر عنوان می‌کند.

تحلیلگران اقتصادی جی پی مورگان تاکید کردند، اظهارات ترامپ تاثیرات شدیدی بر بورس آمریکا و بورس‌های جهانی گذاشته است.

این تحلیلگران سقوط بورس "وال استریت" در ماه مارس (فروردین) گذشته که از ژانویه 2016 بی‌سابقه بوده را از جمله مواردی دانستند که تحت تاثیر اظهارات ترامپ و به دلیل ترس از در گرفتن جنگ تجاری میان آمریکا و چین به وجود آمد.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد: "کرگ داود" از مذاکره کنندگان ارشد تجاری آمریکا گفت که بیش از 14 درصد از صادرات کشاورزی 140 میلیارد دلاری احتمالا با تعرفه‌های تلافی جویانه رقبای تجاری آمریکا مواجه خواهد شد.

اتحادیه اروپا در واکنش به مقررات تعرفه‌ای کاخ سفید اعلام کرده است: بر برخی کالاهای صادراتی آمریکا تعرفه‌هایی را وضع می‌کند. پکن هم عنوان داشت به رغم توافق اخیر با واشنگتن در سیاست‌های مربوط به زمینه سرمایه گذاری در آمریکا تجدیدنظر می‌کند و آن را کاهش خواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا اخیرا تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد و 10 درصدی بر آلومینیوم کانادا و اروپا به اجرا درآورده است.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا موسوم به (USTR) نیز پیش‌تر فهرست جدیدی برای اعمال تعرفه 25 درصدی بر روی 1300 کالای وارداتی دیگر از چین به ارزش 50 میلیارد دلار منتشر کره بود.

کد خبر 407458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha