همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی اعلام کرد، ۱۷ خرداد در استان‌های تهران، البرز، قزوین و مرکزی و شرق اصفهان شاهد باد نسبتا شدیدی خواهیم بود که گاهی با گرد و خاک همراه است. همچنین دمای هوا در شمال کشور کاهش ۶ درجه‌ای خواهد داشت.

وزش باد

مسعود حقیقت، مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: برای تهران امروز، (17 خرداد) ، پدیده خاصی به جز وزش بادی که منجر به گرد و خاک می‌شود، پیش‌بینی نخواهد شد.

وی ادامه داد: بیشینه دمای امروز پایتخت مانند دیروز به 37 درجه سانتیگراد می رسد و صبح فردا هم پدیده جوی خاصی نداریم، فقط در ساعات بعدازظهر احتمال ناپایداری خفیف وجود دارد.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: بیشینه دما در فردا (جمعه) در تهران مقداری افت پیدا می کند اما شنبه (19 خرداد ماه) شاهد 3 تا 4 درجه افت دما خواهیم بود.

  • کاهش 4 تا 6 درجه‌ای هوا در استان‌های شمالی

وی گفت: از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده (20 خرداد) ، با نفوذ جریانات شمالی کاهش نسبی دما بین 4 تا 6 درجه ابتدا در استان‌های ساحلی خزر رخ می‌دهد و به تدریج در شمال شرق کشور شاهد کاهش دما خواهیم بود.

حقیقت ادامه داد: از روز شنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های البزر هم شاهد کاهش دما خواهیم بود.

وی افزود: آخرین سامانه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز، رگبار باران و گاهی رعد و برق، وزش باد به ویژه در ساعات بعدازظهر در شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شرق مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات سمنان و کرمان را در پیش خواهیم داشت.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: فردا هم بارش علاوه بر نواحی فوق، در ارتفاعات شرقی استان تهران مانند فیروزکوه، دماوند و آبعلی هم پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این موج شنبه هفته آینده تقویت می‌شود و رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های شمال غرب، شمال شرق، دامنه‌های شمالی و جنوبی البزر و بخش‌هایی از زاگرس مرکزی و همچنین بخش‌هایی از مرکز کشور و ارتفاعات کرمان رخ می‌دهد.

کد خبر 407424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha