همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به فرمان رهبر انقلاب برای فراهم شدن مقدمات غنی سازی اورانیوم در چارچوب برجام واکنش نشان داد و گفت ایران باید غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.

us state department

به گزارش  مهر، "هدر نائورت" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست هفتگی با خبرنگاران مدعی شد که ایران باید غنی سازی اورانیوم را متوقف کند، این اظهار نظر در واکنش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فراهم کردن مقدمات غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام مطرح شده ست.

وی در این نشست خبری در پاسخ به یک خبرنگار تأکید کرد که بر اساس آنچه در اظهارات پیشین "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا در خصوص سیاست واشنگتن درباره ایران مطرح شده تهران ایران باید غنی سازی را متوقف کرده و هرگز دست به بازیابی پلوتونیوم نزد و هیچ قدمی به سوی به دست آوردن سلاح اتمی بر ندارد.

نائورت گفت که واشنگتن این موضوع را از طریق سازمان انرژی اتمی پیگیری می‌کند. او در عین حال در پاسخ به خبرنگار دیگری که مدعی شده بود برخی گزارش‌ها حاکی است که ایران تصمیم دارد دوربین‌های تأسیسات هسته‌ای فُردو را جمع آوری کند گفت: این گزارش را دیدیم اما نمی‌توانیم آن را تأیید کنیم و در حال بررسی آن هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال این خبرنگار مبنی بر اینکه با خروج آمریکا از برجام آیا واشنگتن با مشکلاتی در دریافت اطلاعات در خصوص اقدامات ایران مواجه شده است، گفت: ما حالا در وضعیت بهتری از قبل هستیم، من فکر می‌کنم ایالات متحده یک کمپین جهانی برای فشار بر ایران طراحی کرده است و در حال حاضر هیأت‌هایی از ایالات متحده در مرکز و غرب اروپا در حال گفتگو با شرکای ما در این خصوص هستند.

وی در ادامه گفت: ایالات متحده یک قدرت منحصر به فرد جهانی باقی می‌ماند و من هیچ نگرانی نسبت به توانایی واشنگتن برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز خود برای تصمیم‌گیری، ندارم. نائورت افزود به عنوان قدرت جهانی و یک قدرت اقتصادی جهانی ما اهرم‌های فشار زیادی علیه ایران داریم، می‌توانیم ایران را تحریم کنیم و دیگر کشورها تصمیم می‌گیرند تا با ایران رابطه اقتصادی نداشته باشند.

کد خبر 407364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha