همشهری آنلاین: نماینده وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده در مورد اخباری مبنی بر امکان برگزاری دیدار میان رئیس جمهوری سوریه و رهبر کره شمالی نگران است.

بشار اسد کیم جونگ اون

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره این دیپلمات آمریکایی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ما نمی‌توانیم اخباری پیرامون برگزاری این دیدار را تایید کنیم اما در صورت دیدار شخصی همچون بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی یقینا این مساله برای ما نگران کننده خواهد بود.

پیشتر خبرگزاری کره شمالی گزارش داده بود که بشار اسد برای دیدار با کیم جونگ اون، سفری به کره شمالی خواهد داشت اما زمان دقیق این سفر هنوز مشخص نشده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز پیشتر گزارش داده بود که بشار اسد اخیرا استوارنامه‌ی سفیر کره شمالی را تحویل گرفته و در این مراسم گفته بود، جهانیان از تحولات مثبت اخیر در کره شمالی استقبال می‌کنند که این تحولات در نتیجه‌ی رهبری حکیمانه جناب کیم جونگ اون حاصل شده است. من به توانایی برای تحقق پیروزی در پایان کار و اتحاد دو کره بدون هیچ شکستی اطمینان دارم.

بشار اسد گفت: روابط تاریخی میان کره شمالی و سوریه توسط حافظ اسد و کیم سونگ حاصل شد.

رئیس‌جمهوری سوریه گفته بود که دولت سوریه از تمامی سیاست‌هایی که رهبری کره شمالی اتخاذ می‌کند حمایت خواهد کرد البته تا به این لحظه بیانیه‌ای رسمی از سوی ریاست جمهوری سوریه جهت تایید انجام این سفر یا رد آن صادر نشده است.

کد خبر 407352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha