سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فلسفه شب‌های قدر، زدودن گناه و توبه و آغاز بندگی است از این رو قدردان شب‌های قدر باشیم.

شب‌های قدر

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد دارستانی در آیین احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در جمع مشتاقان و نمازگزاران در مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: شب های قدر دارای منزلت و جایگاهی بس عظیم است.

حجت الاسلام دارستانی افزود: فلسفه شب‌های قدر، زدودن گناه و توبه و آغاز بندگی است از این رو قدردان شب های قدر باشیم. در شب قدر انسان مومن اعتراف می‌کند که به واسطه گناه و سرپیچی از فرامین الهی به خود ظلم و ستم روا داشته است؛ مهم ترین عامل گرایش انسان به گناه و معصیت جهل و نادانی است به همین دلیل باید از جهل خویش به خدای متعال پناه ببریم؛ مومنان در این شب‌های ارزشمند از خدا طلب مغفرت می کنند و می‌خواهند که جهل و گمراهی را از آن ها دور کند.

حجت الاسلام دارستانی یادآور شد: خداوند آنقدر متعال و بزرگ و بخشنده است که حتی بنده‌ای که خطا کرده و به زمین خورده است را دوست دارد و عزیز می‌شمارد؛ همان طور که والدینی که فرزندشان بیشتر از همه دچار زیان و نقصان است را حمایت می‌کنند تا به مسیر اصلی زندگی‌اش بازگردد خداوند نیز در برابر زیان کاران چنین رفتار می کند.

این استاد حوزه تصریح کرد: توبه را در همه لحظه‌های زندگی خود مورد توجه و عنایت قرار دهید تا مورد لطف خداوند قرار گیرید؛ گناهکارانی که پشیمان هستند شب‌های قدر ناب‌ترین زمان و فرصت برای بازگشت و استغفار آن‌هاست؛ در این شب منادی، ندا سر می‌دهد که خداوند همه گناهان را بخشید اوست که عذر ما را می‌پذیرد و توبه ما را قبول می کند؛ در زندگی فرصت هایی فراهم می شود که انسان مورد رحمت الهی قرار گیرد چنین شب‌هایی پربرکت و بزرگ و سراسر نور است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: باید بدانیم منظور از بندگی خداوند چیست اگر هدف از بندگی را فهمیدیم از نقصان دور می‌شویم؛ آنانی به منفعت دست می‌یابند که غرق در بندگی می شوند و از سرپیچی دستورات الهی دوری می‌گزینند.

حجت الاسلام دارستانی عنوان کرد: انسان‌هایی در بندگی نمره قبولی می گیرند که همه کاستی‌ها و نداری‌ها را می‌پذیرند؛ باید خودمان را بیشتر محتاج خدا ببینم.

این استاد حوزه تصریح کرد: در این شب‌ها ارتباط خود را با خدا محکم سازیم و خود را به اهل بیت(ع) نزدیک تر کنیم و دست از غرور شسته و عشق خدا را سرمایه زندگی قرار دهیم تا آثار و برکات آن را در زندگی لمس کنیم.

کد خبر 407338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha