همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «سوپرمن» به کارگردانی ریچارد دانر و بازی کریستوفر ریو فقید به عنوان برترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینما برگزیده شد.

فیلم سوپرمن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اينديپندنت، در نظرسنجي موسسه ويرجين ميديا از هزار شهروند بزرگسال بريتانيايي براي انتخاب برترين فيلم‌هاي ابرقهرماني تاريخ سينما، «سوپرمن» محصول 1978 در حالي در صدر فهرست ايستاد كه رقيباني قدر چون «بتمن»، «اسپايدرمن» و «آيرون-من» پيش رو داشت. جين هكمن در اين فيلم كلاسيك نقش ضدقهرماني به لكس لوتر را بازي كرده و مارلون براندو هم ايفاگر نقش قهرمان داستان است.

«سوپرمن» كه با بودجه 55 ميليون دلاري توليد شده بود، در اكران جهاني بيش از 300 ميليون دلار فروخت و زمينه را براي توليد انبوه دنباله‌ها و ديگر فيلم‌هاي ابرقهرماني فراهم كرد. نكته جالب درباره نظرسنجي تازه ويرجين ميديا اينكه از هر 10 بريتانيايي چهار نفر آرزوي ابرقهرمان بودن دارد و اين يعني بيش از 25 ميليون نفر از جمعيت اين سرزمين دوست دارند ابرقهرمان بودن را تجربه كنند.

دومين فيلم محبوب سينمادوستان در اين فهرست «شواليه تاريكي» به كارگرداني كريستوفر نولان و بازي كريستين بيل در نقش بتمن است. هيث لجر فقيد براي بازي در نقش جوكر در اين فيلم تحسين‌شده برنده اسكار بهترين بازيگر نقش مكمل شد. «ددپول» كه به تازگي به جمع ابرقهرمانان سينما پيوسته در رده سوم قرار دارد و «بتمن» تيم برتن و «اسپايدرمن» سم ريمي هم به ترتيب روي پله‌هاي چهارم و پنجم نشسته‌اند.

از ديگر نتايج نظرسنجي موسسه ويرجين ميديا از هزار شهروند بزرگسال بريتانيايي مي‌توان به علاقه مردان به «سوپرمن» و زنان به «واندروومن» يا همان «زن شگفت‌انگيز» اشاره كرد. نامرئي شدن محبوب‌ترين قدرتي است كه مردم دوست دارند داشته باشند و به ترتيب پس از آن قدرت پرواز، توانايي سفر در زمان و درمان‌پذير بودن قرار گرفته‌اند. 30 درصد پوشيدن شنل را دوست دارند و 44 درصد هم مي‌خواهند هويت خود را با پوشيدن نقاب پنهان كنند.

مجموعه «انتقام‌جويان»، «نگهبانان كهكشان»، «شواليه تاريكي برمي‌خيزد»، «مردان ايكس»، «آيرون-من»، «بتمن آغاز مي‌كند»، «سوپرمن2»، «زن شگفت‌انگيز»، «ولوورين»، «آيرون-من2»، «مردان ايكس: كلاس اول»، «بازگشت بتمن»، «ثور»، «ثور: رگناروك» و «مردان ايكس2» هم به ترتيب در رده‌هاي پنج تا 20 اين فهرست ايستاده‌اند.

کد خبر 407272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha