همشهری آنلاین: یادگار امام در آستانه سالگرد رحلت امام خمینی(ره) با اشاره به اتکای اندیشه امام(ره) به فهم و قدرت مردم گفت:

hassan khomaini

برخلاف بسیاری از حرکت‌هایی که در تاریخ انجام شده که انقلاب نبوده و کودتا یا حرکت‌های مسلحانه بوده، اگر بخواهیم بگوییم رکن انقلاب حرکت اجتماعی مردم است، هیچ حرکتی در دنیا به اندازه انقلاب ایران از این مفهوم بهره‌مند نیست، لذا امام به این نکته توجه می‌کنند که این نظام متعلق به مردم است و هرکاری انجام می‌دهید باید برای مردم باشد؛ اگر فکر می‌کنید کاری انجام می‌دهید که نفعش به مردم نمی‌رسد غلط است.

به گزارش جماران، سیدحسن خمینی در مراسم تجدید بیعت خانواده ارتباطات کشور با آرمان‌های امام(ره)، تصریح کرد: دومین نکته این است که بدانید مردم می‌فهمند و درست تشخیص می‌دهند؛ به فهم مردم اعتماد کنید؛ مردم خوبی‌ها و بدی‌ها را می‌فهمند. البته ممکن است در کوتاه‌مدت برخی اشتباه کنند ولی تجربه نشان داده که اشتباهات جمعی از اشتباهات فردی کمتر است. امام به فهم عمومی مردم باور داشتند؛ به همین جهت هم می‌توانستند در مقابل همه زیاده خواهی‌ها بایستند. امام اهل تسلیم و سازش نبودند و عقب نشینی در برابر زیاده‌خواهی‌ها را قبول نمی‌کردند؛ زیرا تکیه به کوه اعتماد ملی داشتند.

وی با تأکید بر اینکه عقب‌نشینی، تسلیم، سازش و ذلت در قاموس امام نیست، تصریح کرد: شرط این امر اتکای به قوت لایزال الهی است که از سرپنجه حمایت مردمی در می‌آید. می‌گویند انقلاب با مردم است و به‌خصوص تکیه به طبقات محروم در کلام امام موج می‌زند و دائم به همه می‌گویند خیر دنیا و آخرت شما در این است که به این طبقه برسید؛ اگر مردم در میدان باشند انقلاب و شعارهای انقلاب ادامه پیدا می‌کند و تا حالا هم از هر گردونه‌ای که عبور کرده‌ایم با اتکای به مردم بوده است. رهبر انقلاب هم گفته‌اند که هر وقت سیل خروشان مردم وارد صحنه‌ای می‌شود تا مدت‌ها همه مشکلات برداشته می‌شود.

یادگار امام با تأکید بر باور و اعتماد متقابل مردم و مسئولان به همدیگر، افزود: اعتماد مسئولان به مردم یکی از مهم‌ترین اجزا در اندیشه امام است. بدون اتکا به خدا و همراهی اکثریت مردم، هر راهی هم هزینه زیادی دارد و هم به نتیجه نمی‌رسد. وی تصریح کرد: یکی از موارد این است که جامعه برای اینکه با شما همراه شود باید ناهنجاری را ناهنجاری ببیند. اگر جامعه چیزی را ناهنجاری نداند شما هم دست به‌دست هم دهید نمی‌شود و راه خودش را پیدا می‌کند. برای مقابله با جرم، اول باید جرم را در چشم جامعه ناهنجاری کرد؛ آن وقت جامعه همدل و همراه می‌شود. به باور مردم اعتماد کنید؛ چنان که اعتماد کردند و نتیجه گرفتند و هر کاری می‌کنید نیت‌تان خدمت بیشتر به طبقات محروم‌تر باشد.

کد خبر 407258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha