یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل قرارداد هوش مصنوعی که با پنتاگون بسته بود را تجدید نخواهد کرد، تصمیمی که در پی مخالفت شدید نیروهای کار این شرکت گرفته شده‌است.

براساس گزارش BBC، تعدادي از كارمندان شركت گوگل در اختراض به مشاركت اين شركت در پروژه پنتاگون كه ماون نام دارد، استعفا داده و هزاران نفر نيز با امضاي توماري مراتب اعتراض خود را نسبت به اين همكاري اعلام كردند.

اين افراد باور داشتند اين همكاري اولين قدم در راستاي استفاده مرگبار از هوش مصنوعي خواهد بود. گوگل تاكنون هيچ بيانيه رسمي در اين زمينه منتشر نساخته‌است.

به گفته منابعي از شركت گوگل، دایان گرین، مدیرعامل بخش رایانش ابری گوگل به كارمندان اطلاع داده که قرارداد فعلی كه در ماه مارس 2019 منقضي خواهد شد ديگر تمديد نخواهد شد.

با اين‌همه كيت كانگر خبرنگاز گيزمودو معتقد است گوگل اين پروژه را متوقف نكرده‌است و همكاري با ارتش آمريكا در آينده را منتفي نمي‌داند.  گفته مي‌شود ارزش اين قرارداد براي گوگل كمتر از 10 ميليون دلار است اما مي‌تواند به همكاري‌هاي گسترده‌تري با پنتاگون منجر شود.

پروژه ماون بر استفاده از يادگيري ماشيني و مهندسي نبوغ براي تميز دادن افراد و اجسام از يكديگر در تصاوير ثبت شده توسط پهپاد‌ها متمركز است. در ماه آوريل 4000 كارمند گوگل با امضاي نامه‌اي اعلام كردند گوگل با مشاركت در اين پروژه اعتماد كاربرانش را از دست خواهد داد و مسئوليت‌هاي اخلاقي خود را زير پا خواهد گذاشت.

براساس گزارش‌هاي به دست آمده يكي از مديران ارشد اين شركت نيز به شدت نسبت به عوارض مشاركت با پنتاگون نگران بوده‌است. ايميل‌هاي داخلي گوگل حاكي از آن هستند كه برخي از مديران اجرايي اين قرارداد را فرصتي بزرگ مي‌دانند و در عين حال نسبت به تصويري كه از همكاري گوگل با پنتاگون ايجاد خواهد شد نگران هستند.

کد خبر 407184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha