مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار منطقه ۱۶ تهران پیشنهاد کرد با توجه به ۱۷۵ هکتار فضای ایستگاه راه آهن تهران، قسمت جنوب شرقی این ایستگاه راه آهن به جانمایی پایانه مسافربری جنوب اختصاص پیدا کند.

پایانه مسافربری جنوب

به گزارش همشهري آنلاين، هادی زبده با طرح پيشنهاد جابجايي پايانه مسافربري جنوب، گفت: با این کار پیوند مدل‌های حمل‌ونقل ریلی و زمینی فراهم می‌شود؛ ضمن اینکه مشکلاتی که از قبل وجود داشته است در جانمایی برای خدمات بهتر پیش‌بینی می‌شود.

شهردار منطقه 16 تهران با بيان اينكه به دلیل توسعه شهری، مجموعه پایانه جنوب نیاز به بازنگری دارد، خاطرنشان كرد: حجم بالای جابجایی پايانه جنوب نیاز به این موضوع را دو چندان می‌کند.

هادی زبده، ترمینال جنوب را یک پتانسیل خوب برای شهرداري منطقه 16 تهران دانست و گفت: در مدل‌های توسعه‌یافته پایانه‌ها در رشد، ارتقا و نشاط بسیار موثر است که باید در منطقه ۱۶ به این سمت حرکت کنیم.

وي همچنين معضلات ترافیکی ناشی از وجود پایانه جنوب، توقفگاه اتوبوسرانی طباطبایی، انبارها و باراندازها و وجود نیروگاه بعثت و عبور دکل‏‌های برق فشار قوی از سطح منطقه را به ترتیب از مسائل حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک و خدمات شهری منطقه 16 برشمرد.

صدیقی مدیر پایانه‌ها و پارک سوارهای تهران نیز در نشست با شهردار منطقه 16 تهران گفت: حضور مسافران در پایانه‌ها فرصتی را برای خدمت‌رسانی و توسعه در مناطق فراهم می‌کند.

وی با يادآوري اينكه ترمینال مسافربری جنوب در گذشته در مرز شهری واقع شده بود ولی امروز در فضای شهری قرار گرفته است، افزود: 

با کاهش بار ترمینال‌ها و جابجایی مناسب پایانه جنوب با مطالعات ترافیکی و اجتماعی موافق هستیم و در این راستا همکاری کامل را با شهرداری منطقه ۱۶ خواهیم داشت.
  • منبع: برگرفته از پايگاه اطلاع‌رساني شهرداري منطقه 16 تهران
کد خبر 407160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha