همشهری آنلاین: رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا گفت: بدنه ارتش امروز مایه افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و امید فرماندهی معظم کل قوا است.

محمد شیرازی

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندهان قدیم و جدید قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) که در ستاد فرماندهی این قرارگاه برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.

وی اظهار داشت: رشد و استحکام بیش از پیش سازمان پدافندی همراه با شناخت اهداف و عمل دشمن، تقویت آموزش‌ها، نگهداری به روز از ابزار و تجهیزات و استفاده حداکثری از آنها، هوشیاری و بهنگام بودن آمادگی‌ها با بهره‌گیری از روش های متنوع پدافندی در تعامل اثربخش و هم‌افزا با مجموعه بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و بخش‌های مرتبط لشکری و کشوری از موارد مورد انتظار فرماندهی معظم کل قوا در حکم انتصاب امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد به سمت فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) است.

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: در دوره گذشته خدمات بی ‌نظیری در قرارگاه پدافند هوایی آجا ارائه شد و با توجه به تفکیک و جدا شدن این نیرو از نیروی هوایی ارتش باید کاری بزرگ در آن صورت می ‌گرفت تا این قرارگاه جایگاه خود را پیدا کند و شکل بگیرید که این گام بزرگ را امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده سابق این قرارگاه برداشت.

سردار شیرازی توضیح داد: نخستین مطلبی که برای ما مطرح است، ثبت اطلاعات، دیدن دشمن و شناخت اهداف و عمل اوست؛ ما باید این موارد را از پیش بخوانیم تا بتوانیم بر اساس آنها آمادگی لازم را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به حکم انتصاب امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد از سوی رهبر معظم انقلاب که در آن به تقویت آموزش‌ها تأکید شده است، افزود: ما در نیروهای مسلح یک روند آموزشی داریم که از آن بهره می ‌بریم؛ اما این آموزش‌ ها باید همواره مورد بازنگری قرار داده شود تا متوجه شویم این آموزش‌ها با شناختی که از دشمن پیدا کرده‌ ایم همخوانی دارد یا خیر.

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا توجه به توانمندی‌های کشور را یکی دیگر از نکات موجود در حکم ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا برشمرد و گفت: بهره‌ مندی از این توانمندی‌ها نه فقط در سطح نیروهای مسلح، بلکه در سطح کشور باید با هم افزایی همه دستگاه‌ها صورت گیرد؛ در هر قدمی که برمی‌داریم با وجود محدودیت‌ها باید یکپارچه و یکسو باشیم.

سردار شیرازی با اشاره به وجود بخش‌های لشکری و کشوری در کشور برای پیشبرد اهداف کشور، اظهار داشت: در بخش لشکری نیروهای مسلح ما یک توان دارند و تا جایی که بتوانند کار انجام می‌دهند، اما در سایر دستگاه‌ها نیز باید تمام مسئولان به میدان بیایند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب درباره پدافند هوایی می ‌فرمایند باید برای انتقال تجربه برنامه‌ریزی و اقدام صورت گیرد، گفت: امروز پدافند هوایی در بین آرایش نیروهای مسلح در خط مقدم قرار دارد.

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در سال 1390 درباره خصوصیات و روحیه امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده وقت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) فرمودند که روحیه امیر اسماعیلی، روحیه بسیجی است و این مدالی است که وی تا آخر به گردن دارد.

وی درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره فرمانده جدید پدافند هوایی گفت: رهبر فرزانه انقلاب در مورد امیر صباحی‌فرد فرموده‌اند که یکی از کارهای وی این است که نقاط قوت دوره‌های قبلی را پیدا و از آنها بهره‌ گیرد و نقاط ضعف را شناسایی کند.

سردار شیرازی با بیان اینکه انتصاب‌های فرماندهی معظم کل قوا محدود است و زمان دارد، توضیح داد: این انتصاب‌ها با مدت زمان محدود فرصت خوبی را فراهم می‌کند تا ما بتوانیم فرمان‌های رهبری را اجرایی کنیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا و رهبر معظم انقلاب، هشتم خردادماه جاری در حکمی امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد را به سمت فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) آجا منصوب کردند.

کد خبر 407122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha