همشهری آنلاین: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برخی با مطرح کردن درخواست برگشت «بهروز وثوقی» به ایران، به دنبال بازگشت سینمای ایران به سینمای فاسد دوره پهلوی هستند.

بهمن کارگر

به گزارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر در حاشیه برگزاری جلسه ای با کارکنان تبلیغات و روابط عمومی این بنیاد اظهار داشت: لازمه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است؛ از این رو لازم شد تا در خصوص درخواست‌ها و سخنان برخی افراد معلوم الحال در حوزه سینما طی روزهای گذشته که به دنبال بازگشت برخی افراد فاسد به سینمای ایران هستند، نکاتی را بیان کنم.

وی با طرح این سوال که هدف از انقلاب اسلامی چیست، گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی، مبارزه با فسادی است که در رژیم شاهنشاهی در کشور حاکم بود؛ در آن دوره فساد کشور را فراگرفته بود و کاباره‌ها و مراکز فساد در کشور فعالیت داشتند، وضعیت به‌ گونه‌ای بود که اگر انقلاب اسلامی صورت نمی‌گرفت و رژیم منحوس پهلوی به عمر خود ادامه می‌داد، دیگر خبری از دین در کشور نبود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: امروز عده‌ای نامه می‌نویسند و برخی روزنامه‌ها نیز آن درخواست را در صفحه یک خود منتشر می‌کنند که بهروز وثوقی به کشور بازگردد؛ بهروز وثوقی یکی از افراد موثر در گسترش فساد در کشور پیش از انقلاب اسلامی بود. او به دربار وابسته و در بین بازیگران به فساد مشهور بود به طوری که در خاطرات فردین نیز آمده و به ارتباطات فاسد او با اشرف پهلوی و دربار اشاره شده است. مطرح‌کنندگان درخواست بازگشت بهروز وثوقی به دنبال برگشت سینمای ایران به سینمای فاسد دوره پهلوی هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس توضیح داد: مطرح کرده‌اند که نظام مانع ورود او به ایران شده است؛ نظام مانع او نشده است. او پس از انقلاب اسلامی از کشور خارج شد و در آنجا علیه انقلاب، شهدا و مردم فعالیت و فیلم بازی کرد. اکنون هم در کشور شاکی خصوصی دارد. برخی قبل از انقلاب در سینما فعالیت داشتند اما کسی مانع زندگی‌شان در ایران نشد.

وی تصریح کرد: در کنار این درخواست تاسف برانگیز، برخی از مسئولین کم‌بصیرت سکوت می‌کنند و یا به اینان میدان می‌دهند تا افراد فاسدی را اسطوره سینمای ایران معرفی کنند. قرار نیست که این افراد به عنوان الگوی سینمای ایران معرفی شوند، اگر سینما، الگوهایش چنین افرادی هستند، باید برای آن عزاداری کرد.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: سینمای قبل از انقلاب اسلامی با سینمای پس از انقلاب اسلامی تفاوت دارد؛ ما در سینمای انقلاب باید به دنبال جامعه و تمدن اسلامی باشیم؛ هدف انقلاب هم این است، نه اینکه به دنبال فساد باشیم. عده‌ای به مراسم افطاری ریاست جمهوری دعوت می‌شوند و در آنجا ضمن اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، عنوان می‌کنند که وثوقی باید به کشور بازگردد. واقعاً جای سوال است که مشکلات مردم با بازگشت وثوقی حل می‌شود.

وی افزود: برخی از آنهایی هم که به مراسم افطاری رئیس جمهوری نرفتند، گفته بودند چون در کشور آزادی بیان نیست، به مراسم افطاری نمی‌رویم. خب اگر آزادی نبود که ‌آن عده جرات نمی‌کردند در برابر رئیس جمهوری کشور، چنین خواسته‌ای را مطرح کنند. پیشنهاد من به این افراد این است که حتماً به موزه عبرت سر بزنند و بدانند در دوره پهلوی که امروز برخی به دنبال بازگشت عنصر فاسد آن هستند، مردم را شکنجه می‌کردند و کسی جرات نداشت حرفی بزند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران بیشترین آزادی وجود دارد؛ در کجای دنیا سراغ دارید که یک دانشجو در برابر شخص اول مملکت صریح‌ترین انتقادات را مطرح کند و رهبری با روی باز او را بپذیرد؟ در کجای دنیا سراغ دارید که رئیس جمهوری به جمع دانشجویان برود و دانشجویان تندترین انتقادات را نسبت به وی مطرح کنند و کسی هم به دنبال بازخواست دانشجویان نباشد. آنهایی که می‌گویند در ایران آزادی نیست، آدرس غلط به مردم می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به حمله‌ای که از سوی برخی‌ها نسبت به صدا و سیما صورت گرفته است، گفت: برخی به صدا و سیما حمله می‌کنند و عده‌ای هم در کشور مسئولیت داشته‌اند از آنان حمایت می‌کنند که چرا مصاحبه مرحوم ملک مطیعی پخش نشد؛ باید عرض کرد اولین کسانی که در برابر پخش مصاحبه مرحوم ملک‌مطیعی اعتراض کردند، خانواده‌های شهدا و ایثارگران بودند. آن زمانی که کشور و نظام دچار جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق با حمایت بیش از 40 کشور دنیا شد و جوانان این مرز و بوم به خاک و خون کشیده شدند، اینان به خارج از کشور رفتند.

سردار کارگر اظهار داشت: مردم 40 سال است که در تحریم هستند و در روزگاری ضمن اینکه زیر فشار موشک‌باران دشمن بودند، تحت فشار شدید اقتصادی هم بودند؛ اما در کشور ماندند و از مرزهای ایران دفاع کردند. در این حال، عده‌ای به خارج از کشور رفتند و به عیش و نوش خود پرداختند؛ آن وقت این‌ها اسطوره‌ سینما باشند؟

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خطاب به برخی مسئولان فرهنگی کشور گفت: برخی از مسئولان به دلیل سیاسی و یا به دلیل مشکل اعتقادی خود از مطرح‌کنندگان این درخواست حمایت می‌کنند. من به این مسئولان توصیه می‌کنم که از اکثریت اهالی سینما که دلسوز و زحمت‌کش هستند، دفاع کنند؛ اینان عاشق ایران هستند و برای اعتلای ارزش‌ها تلاش می‌کنند. در ماجرای خانه سینما بنده نزدیک به 250 ساعت با افراد و جناح‌هایی که درگیر بودند، جلسه گذاشتم تا مشکل حل شود.

وی تصریح کرد: اکثریت اهالی سینمای ما که به دنبال اعتلای ارزش‌ها هستند، امروز با مشکلات صنفی و بیمه‌ای روبه رو هستند اما در مقابل عده‌ای به خارج از کشور می‌روند، ارزش‌ها را زیرپا می‌گذارند و افتخار هم می‌کنند. بعد همین‌ها انتظار دارند نظام در برابر درخواست‌های بی‌شرمانه‌شان کوتاه بیاید؛ نظام تاکنون در برابر این افراد بسیار کوتاه آمده است. در هیچ کجای دنیا حتی در آمریکا و سینمای هالیوود هم این‌گونه نیست که یک بازیگر اینگونه به ارزش‌های نظام و مردمش توهین کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تهاجم اقتصادی و فرهنگی دشمن علیه کشور گفت: دشمنان به دنبال حذف محتوای نظام جمهوری اسلامی ایران و در موضوع فرهنگی به دنبال استحاله هویت ما هستند؛ انتظار ما از اهالی سینما این است که در برابر عده قلیلی که به دنبال بازگشت سینمای ایران به سینمای قبل از انقلاب هستند، بایستند و نگذارند خواسته‌های دشمنان محقق شود.

کد خبر 407112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha