همشهری آنلاین: بزرگترین معمای هوانوردی جهان با پایان ناموفق تلاش برای یافتن بقایای پرواز MH۳۷۰ هواپیمایی مالزی برای همیشه رازهایش را در دل نگه خواهد داشت.

هواپیما

براساس گزارش ساينس الرت،‌ شركت اوشن اينفينيتي كه جستجوي مازاد بر تلاش‌هاي دولت مالزي براي يافتن بقاياي اين هواپيما را از سال 2018 آغاز كرد، نتوانست كوچكترين نشاني از اين هواپيما كه در هشتم مارس 2014 در مسيرش به سمت پكن از صفحه رادار محو شده‌بود، بيابد.

باتوجه به اينكه دولت مالزي درحال حاضر با مشكلات اقتصادي زيادي دست و پنجه نرم مي‌كند، وزير حمل و نقل اين كشور هفته گذشته پايان فرايند جستجو براي يافتن اين هواپيما را اعلام كرد تا بتواند 93 ميليون دلار در هزينه‌هاي كشورش صرفه‌جويي كند.

پهپاد‌هاي زيردريايي اوشن اينفينيتي طي 90 روز توانستند همان مساحتي از بستر اقيانوس را اسكن كنند كه پروژه تجسسي كه سه سال پيش با هزينه 200 ميليون دلار و با هماهنگي مقامات استراليايي انجام شد، توانسته‌بود مورد برسي قرار دهد.

تجسس‌هاي اوليه بيش از 120 هزار كيلومتر مربع از بستر اقيانوس هند را بدون كوچكترين موفقيتي مورد بررسي قرار داد و در ژانويه سال 217 به پايان رسيد.

محققان استراليايي پس از آن پس از آن منطقه اولويتي به وسعت 25 هزار كيلومتر مربع را تعيين كردند كه به نقطه آغاز تجسس‌هاي شركت اوشن‌اينفينيتي تبديل شد. تجهزيات اين شركت توانست 112000 كيلومتر مربع از سطح اقيانوس را اسكن كند، بدون اينكه بتواند كوچكترين نشاني از هواپيما بيابد.

از اين رو دولت مالزي درخواست پايان جستجو را صادر كرد و شركت اوشن‌اينفينيتي نيز در بيانيه‌اي اعلام كرد به جستجو‌هاي خود پايان خواهد داد و ابراز اميدواري كرد بتواند در آينده به درخواست دولت مالزي اين جستجو‌ها را از سر بگيرد. به اين صورت، سرنوشت هواپيماي MH370 و 239 نفر سرنشين آن كه از 14 كشور مختلف جهان بودند،  ناشناخته باقي خواهد ماند.

کد خبر 407081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha