شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

پس از مدت‌ها فراز و نشیب درباره رفع فیلترینگ توییتر وزیر ارتباطات سرانجام روز گذشته از رفع فیلتر این شبکه اجتماعی مشهور جهان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

توئیتر

آذری جهرمی درخصوص آخرین خبر از رفع فیلتر توییتر گفت: تصور می‌کنم نظر ۶ وزیر دولت و 2 نماینده منتخب مجلس که برخاسته از آرای مردم هستند، محترم شمرده خواهد شد. همه‌‌چیز اکنون به برگزاری جلسه‌ای با موضوع بررسی فیلترینگ توییتر توسط «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» بستگی دارد.

چون اکثریت اعضای این کارگروه طی نامه‌ای به دادستان کل کشور که رئیس کارگروه است خواستار طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در این کارگروه شده‌اند. به‌عبارت دیگر درصورت طرح این موضوع در کارگروه اکثریت اعضا به برداشته شدن فیلتر توییتر رأی مثبت خواهند داد. چندی پیش 6وزیر و 2نفر از نمایندگان مجلس عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نامه خود را برای رفع فیلتر این شبکه اجتماعی ارسال کردند. به‌دنبال ارسال این نامه اما محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور اعلام کرد که مسئله رفع فیلتر توییتر قابل طرح در کارگروه مصادیق نخواهد بود و ربطی به کارگروه ندارد.

او گفت: تا وقتی وضعیت توییتر مانند گذشته باشد دستور قضایی به قوت خود باقی است. یک روز پس از این اعلام نظر اما وزیر ارتباطات تأکید کرد که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در سال ۸۸ توییتر را فیلتر و آن را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ کرده است. بر اساس این اظهارنظر وزیر ارتباطات، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه می‌تواند مسئله رفع فیلتر توییتر را بررسی کند.

هم‌اکنون ۸ عضو از ۱۲ عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نظر مثبت خود را برای رفع فیلتر توییتر اعلام کرده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، نامه درخواست رفع فیلتر توییتر به تأیید و امضای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر آموزش و پرورش، وزیر اطلاعات، وزیر دادگستری، وزیر علوم، وزیر ارشاد، سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار و رئیس کمیته مخابرات و ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن، محمد کاظمی نماینده مردم ملایر و نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس رسیده است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران چندی پیش به صراحت از تلاش دولت برای رفع فیلتر توییتر خبر داد. او بیان اینکه برخی فضاها قبل از دولت یازدهم بسته شده، گفت: کلید دولت یازدهم نتوانست آن را باز کند، اما امیدواریم کلید دولت دوازدهم بتواند این کار را انجام دهد.

کد خبر 407058

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha