همشهری آنلاین: بهروز رضوی گوینده پیشکسوت رادیو معتقدست برخی از گویندگان جدید اهل مطالعه نبوده و با کتاب بیگانه هستند.

رادیو

به گزارش مهر؛ بهروز رضوی درباره مجریان و گویندگانی که در رادیو و تلویزیون از سطح تخصصی مناسبی در کارشان برخوردار نیستند  گفت: حضور این مجریان به مرحله انتخاب آنها برمی گردد و اینکه در آن مرحله باید انتخاب درستی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: انتخاب مجری و گوینده نباید فقط با توجه به فاکتور صدای خوب باشد بلکه باید لحن، سواد رسانه ای، میزان مطالعه و فاکتورهای دیگر را هم بررسی کرد.

رضوی عنوان کرد: کسی که در مرحله اول صدایش پذیرفته می شود مراحل دیگری برای تست دارد و متن های مختلفی را باید اجرا کند تا مشخص شود که لحن او برای چه برنامه هایی کاربرد دارد و در اجرا و مصاحبه چقدر می تواند موفق باشد.

این مجری و گوینده پیشکسوت تصریح کرد: متاسفانه گویندگان نسل جدید اهل مطالعه نیستند، آنها با کتاب بیگانه هستند و گاهی وقتی شعر یا متن ادبی می خوانند به گونه ای احساساتی می شوند که لحن شان تغییر می کند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت حضور تهیه کنندگان و سردبیران باسواد و حرفه ای تصریح کرد: تهیه کننده برنامه هم در برخی موارد این سواد را ندارد که بگوید شعر درست خوانده شود. از طرف دیگر به هر دلیلی کارهای سردبیران هم به تهیه کنندگان سپرده می شود و سردبیران کمتر در برنامه حضور دارند.

کد خبر 407028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha